Extension of technology acceptance model while integrating TEL into businessorganization
Date |
---|
2014 |
Šiandienos greitai besikeičiančiame verslo pasaulyje organizacijos privalo išlikti konkurencingos. Darbuotojų mokymas yra viena iš prioritetinių besimokančios organizacijos tikslų. Technologijomis grįsto mokymo integravimas į organizacijos veiklą yra puiki perspektyva reikalaujanti mažiausių laiko ir finansinių išteklių sąnaudų, norint pasiekti efektyvių rezultatų darbuotojų kvalifikacijos tobulinime. Tačiau naujos mokymosi sistemos integravimas yra pokytis, kuris reikalauja papildomų pastangų, kad jo įgyvendinimas pasisektų. Verslo organizacijos vadovai turi suprasti kaip darbuotojai reaguoja ir bando prisitaikyti prie naujovių, tokių kaip technologijomis grįstas mokymasis organizacijoje, siekiant tobulinti darbines kompetencijas bei įgūdžius. Šio straipsnio tikslas yra atliekant mokslinės literatūros analizę, atskleisti kaip Davis (1986) pasiūlytas technologijų priėmimo modelis galėtų būti išplėstas, kad leistų prognozuoti technologijomis grįsto mokymosi integravimo į verslo organizaciją procesą. Atlikus mokslinės literatūros analizę galima teigti, jog technologijų priėmimo modelis yra naudingas siekiant suprasti ir paaiškinti naudą, kurią duoda technologijomis grįsto mokymosi integravimas verslo organizacijoje. Taip pat šis modelis leidžia organizacijos vadovams suprasti kokios paramos, motyvacinių paskatinimų reikia darbuotojams prisitaikant prie naujos mokymosi sistemos. Tačiau, mokslinėje literatūroje taip pat yra akcentuojama, jog technologijų priėmimo modelis gali padėti įvertinti tik apie 40 proc. naudotojo motyvacijos. Siekiant, kad šis įvertis būtų didesnis modelį reikėtų papildyti. [...]
Purpose of the article is by making scientific literature analysis reveal how technology acceptance model proposed by Davis (1986)could be expanded while integrating TEL into business organization. Technology acceptance model can be expanded by various variables. Scientific literature suggest that variables of social influence (subjective norms and organizational support), individual context variables (personal innovativeness, unwillingness to change and self-efficacy) and cognitive absorption should be involved in the model of technology acceptance for better understanding of how to promote successful integration of TEL into business organization.