Administracijos direktorius kaip savivaldybės vykdomosios valdžios institucija Lietuvoje
Date |
---|
2005 |
Straipsnyje aptariama Lietuvos savivaldybių vidaus institucijų raida per pastaruosius trejus metus, akcentuojant pagrindinius Konstitucinio Teismo (2002 ir 2004 m.) sprendimų padarinius. Didžiausias dėmesys skiriamas naujai savivaldybės vienasmenei vykdomajai institucijai – savivaldybės administracijos direktoriui. Išnagrinėta įstatyminė bazė, atliktas trylikos Lietuvos savivaldybių tyrimas, įvertinant savivaldybės institucijų funkcijų pokyčius, tarpusavio sąveiką. Aptariami valdžios galių persiskirstymo, įvykusio įsteigus savivaldybės administracijos direktoriaus instituciją, padariniai, įvertinta, kaip pasikeitė sprendimų priėmimo veiksmingumas. Savivaldybės administracijos direktorius tapo institucija, kurioje sutelktos iš esmės visos vykdomosios valdžios galios. Savivaldybių politinės valdžios ir administracijos takoskyra sunyko, realiai įgyvendintas atstovaujamosios ir vykdomosios valdžių atskyrimas savivaldybių lygmeniu.
It has been analyzed in this article the development of internal institutions of Lithuanian municipalities during the latest three years, emphasizing principal impact of the Constitutional Court’s decisions (2002 and 2004). The main attention is committed to the new municipal institution – the executive director, analysis of its activities and interaction with other subjects of municipal administration. It has been discussed the consequences of re-distribution of power after establishing of aforementioned executive institution. It has been shown the atrophy of the political government/ administration cleavage, when the separation of representative and executive power has been actually implemented on local level.