Pagyvenusių žmonių saviraiškos galimybės mokymosi visą gyvenimą Grundtving programoje
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Trečiokienė, Edita | ||
Date |
---|
2011 |
Straipsnyje aptariamos pagyvenusių žmonių saviraiškos galimybės Grundtvig programos projektuose įgyvendintuose įvairiose Lietuvos organizacijose. Analizuojama Grundtvig mokymosi partnerystės ir Grundtvig senjorų savanorystės projektų kiekybiniai ir kokybiniai aspektai. Lyginamas Grundtvig projektų turinys ir dalyvavimo projektuose prioritetai.
The article presents Self-expression possibilities for elderly people in Lifelong Learning Grundtvig Programme projects. The projects were implemented in various Lithuanian organizations. In this article are analyzed quantitative and qualitative aspects of Grundtvig Learning Partnership and the Grundtvig Senior Volunteering projects. Is compared the contents of the Grundtvig projects and participation in the project priorities. The activities of Grundtvig Learning Partnership and the Grundtvig Senior Volunteering Projects are a valuable for elderly people’s self-expression. Elderly people participating in these activities help yourself and others, realize yourself and feel needed. Elderly people are a source of wisdom and experience.