Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/39525
Publication type
type::text::periodical::journal::contribution to journal::journal article::research article
Type of publication (PDB)
Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Title
Country Branding : Qualitatively New Shifts in Country Image Communication
Other Title
Šalies įženklinimas : kokybiškai nauji pokyčiai šalies įvaizdžio politikoje
Is part of
Sociologija. Mintis ir veiksmas. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla, 2008, nr. 3
Extent
p. 58-70
Publisher
Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla
Date Issued
2008
ISSN (of the container)
1392-3358
Other Identifier(s)
VDU02-000005916
Abstract
In spite of the fact that the rational country image communication is severely criticised by some scholars, it is gaining a big importance worldwide. It is applied for strengthening identities and developing economy, politics, and culture of the countries. In this paper, the phenomena of country branding, emerged at the end of the 20th century in Europe, is discussed in the new perspective, comparing it to other approaches of the country image communication, i.e. the traditions of the USSR and of the USA, trying to find its distinctive features.
Nors šalies įvaizdžio politikos formavimas kai kurių mokslininkų yra stipriai kritikuojamas, jis įgyja didžiulę svarbą pasaulyje vystant ekonomiką, politiką bei šalių kultūrą. Šalies įženklinimo fenomenas, kilęs XX a. pabaigoje Europoje, straipsnyje yra pristatomas naujoje perspektyvoje, lyginant jį su kitomis šalies įvaizdžio politikos strategijomis, t.y. Sovietų Sąjungos ir JAV tradicijomis. Siekiama atskleisti specifinius Lietuvos įženklinimo strategijos bruožus.
Coverage Spatial
LT
Language
Anglų / English (en)