Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/39428
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis recenzuojamoje Lietuvos tarptautinės konferencijos medžiagoje / Article in peer-reviewed Lithuanian international conference proceedings (P1e)
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Lionikaitė, Jūratė
Title: Vidinio marketingo įtaka organizacijos įvaizdžio formavimui
Other Title: The impact of internal marketing on the formation of service corporate image
Is part of: Ūkio plėtra: teorija ir praktika : Tarptautinė 5-oji mokslinė konferencija, 2008 m. lapkričio 28 d., Kaunas. Kaunas : Vilniaus universiteto leidykla, 2008
Extent: p. 194-200
Date: 2008
Keywords: Įvaizdis;Organizacijos įvaizdis;Marketingas;Vidinis marketingas;Vidinis vartotojas
Abstract: Šiuo metu paslaugų sektoriuje ES šalyse ir Lietuvoje sukuriama apie 60-70 proc. BVP ir tiek pat dabo vietų. Tokioms paslaugoms būdingos savybės, kaip nematerialumas, kokybės nepastovumas ir neatsiejamumas, labiausiai išryškina jas teikiančių darbuotojų svarbą bei išskirtinę galią formuojant organizacijos trokštamą įvaizdį. Šiame straipsnyje siekiama identifikuoti vidinius paslaugų organizacijos įvaizdžio formavimo veiksnius, kurie per poveikį darbuotojams ir jų tiesioginę sąveiką su vartotojais sukuria kokybės patirtį, įtvirtina pasitikėjimą, polinkį rekomenduoti bei įtvirtinti trokštamą įvaizdį
Nowadays more than sixty percent of GNP and workplaces over the modern world are created in the service sector. However service organizations face more difficulties in differentiating their products because of the temporality, lack of tangibility and reliance. The key component of these organizations are their employees, participating in the chain of value creation, and directly facing, impressing and infuencing customers by creating "moments of truth" and after all - by affecting their perception creating and reinforcing the desider corporate image. This article is dedicated to explore the essential link between the formation of corporate image and the impact of internal marketing and its activities upon the employees.[...]
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/39428
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

93
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

16
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.