Kokybės vadybos iniciatyvų taikymo Lietuvos viešajame sektoriuje priežastys ir paskatos : administracinių laukų veikėjai ir jų interesai
Date |
---|
2008 |
Lietuvos viešojo administravimo akademiniame ir praktikų diskursuose yra daug dėmesio skirta kokybės iniciatyvų taikymo ir įgyvendinimo problematikai (Pociūtė, 2002; Raipa, Urbonavičius, 2001; Petrauskienė, 2001; Vanagas, 2000; Seniūnaitė, 2001; Kaziliūnas, 2004; Abramavičius, 2001; Kokybės vadybos metodų diegimo..., 2007). Kokybės sistemų adaptavimo viešajame sektoriuje analizė siekia jau daugiau negu dešimtmetį. Be to, reikėtų paminėti ir kokybės vadybos dimensijos studijas, kurios siauriau ar plačiau aprėpė ir sistemų taikymo viešajame sektoriuje kai kuriuos aspektus. Vis dėlto dažniausiai analizuotos problemos analitiškesniuose publikacijose skirtos kokybės kai kurių sistemų taikymo paskatoms ir kliūtims. Taigi tokie analizės kontekstai sukūrė heterogonišką paveikslą, kuris negali atskleisti iniciatyvų atsiradimo bei vystymo priežastinių ryšių. Juolab kad tai aktualu, kadangi šalies viešosios institucijos išgyvena antrąjį vadybinių poveikių etapą. ES tiesiogiai ir netiesiogiai formuotas ir remiamas Bendrojo vertinimo modelis (toliau – BVM) pakeitė jau išbandytas ISO 9000 serijos standartų kokybės sistemas.