Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/383
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Šuminas, Andrius
Title: Socialinės medijos rinkiminėje komunikacijoje : lygios galimybės ar skaitmeninė atskirtis?
Other Title: Social media in electoral communication : equal opportunities or digital divide?
Is part of: Agora, 2012, nr. 1, p. 53-72
Date: 2012
Keywords: Skaitmeninė atskirtis;Socialinės medijos;Internetas ir politika;Rinkiminė komunikacija
Abstract: Internetas ir interaktyviosios socialinių medijų priemonės ne tik užima vis svarbesnę vietą kasdieniame žmonių gyvenime, bet ir tampa plačiai naudojamu politinės komunikacijos kanalu, kuriame politikų generuojamo komunikacinio turinio apimtys nuolat didėja. Dėl savo ypatybių, kaip antai, laisva ir nemokama prieiga, socialinių medijų priemonės yra prieinamos visiems politikams. Tačiau iki šiol mūsų šalyje nebuvo analizuota, kokiomis apimtimis socialinių medijų kanalus politinio proceso dalyviai naudoja politinės komunikacijos tikslams. Šiame straipsnyje skaitmeninės atskirties aspektu analizuojamas interaktyviųjų socialinių medijų priemonių naudojimas politinės komunikacijos tikslams. Tekste aiškiai apibrėžiama skaitmeninės atskirties sąvoka ir samprata, išskiriamos skirtingos šio proceso raiškos kategorijos. Taip pat straipsnyje pristatomi mūsų šalies politikų naudojimosi socialinių medijų priemonėmis 2011 metų savivaldybių tarybų rinkiminės kampanijos metu tyrimo rezultatai. Jie atskleidžia įvairias skaitmeninės atskirties apraiškas pagal skirtingas politikų demografines ir sociopolitines charakteristikas, kaip antai, savivaldybės dydis, politikų lytis, amžius, išsilavinimas, gaunamos pajamos, partinė priklausomybė ir institucinė pozicija.
The Internet and interactive social media are not only playing an increasingly important role in people’s daily life, but are also becoming a widely used channel of political communication which sees a constant growth in the volume of communication content generated by politicians. Due to their features such as easy and free access, social media are available to all politicians, but no studies have so far been done in Lithuania which would analyse the extent to which the participants in the political process use the channels of social media for the purpose of political communication. In this article, the use of social media for political communication purposes is analysed from the perspective of the digital divide. The definition and concept of the digital divide are clearly described in the text. Different categories of the manifestation of this process are identified. Moreover, this article also presents the results of the research of social media as it was used by our country’s politicians during the municipal elections campaign in 2011. They reveal different manifestations of the digital divide based on different demographic and social-political characteristics of politicians, such as municipality size, gender, age, education, income, political affiliation and institutional position.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/383
https://hdl.handle.net/20.500.12259/383
Appears in Collections:Agora 2012, nr. 1

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

532
checked on Mar 28, 2020

Download(s)

314
checked on Mar 28, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.