Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/38186
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse (S4);Article in other databases (S4)
Field of Science: Filologija (H004);Philology (H004)
Author(s): Leonavičienė, Aurelija
Title: Publicistinio ir šnekamojo stiliaus sandūra dabartinėje spaudoje
Other Title: Interaction between publicist and spoken style in the language of present-day press
Is part of: Kalbos kultūra. Vilnius : Lietuvių kalbos instituto leidykla, 80 (2007)
Extent: p. 85-96
Date: 2007
Keywords: Lietuvių kalba;Publicistinis stilius;Šnekamasis stilius;Tiesioginė kalba;Spaudos kalba
Abstract: Straipsnyje nagrinėjama dabartinėje publicistikoje itin dažna viena iš tipografiškai žymėtų heterogeninių formų – tiesioginė kalba. Šnekamuoju stiliumi persakyta tiesioginė kalba ir aplinkinis publicistinio stiliaus tekstas tiriami tekstynų lingvistikos, statistiniu, lyginamuoju aprašomuoju metodu. Tyrimo tikslas – nustatyti tiesioginėje kalboje vartojamo šnekamojo stiliaus požymius, šnekamojo ir publicistinio funkcinių stilių sandūrą dabartinėje publicistikoje, aptarti naujas spaudos kalbos tendencijas. Leksikos pasiskirstymas pagal kalbos dalis analizuojamas nagrinėjant specialiojo lyginamojo tekstyno keturių imčių dažninius žodžių sąrašus. Statistiškai reprezentatyviausia laikoma tiriamųjų sąrašų pradžia, leidžianti nustatyti kiekybiškai svarbiausių ir būdingiausių leksinių vienetų stilistinį pasiskirstymą tekstyno imtyse. Gauti tyrimo rezultatai rodo funkcinių stilių sandūros požymius, rašytinės ir sakytinės kalbos priešpriešos neutralizavimą spaudos tekstuose, tekstų heterogeniškumą ir kitas naujas dabartinės spaudos kalbos tendencijas
The paper analyses direct speech as a typographically marked heterogenic form which is exceptionally frequent in present-day publicist style. Direct speech presented in spoken style and the surrounding text written in publicist style are investigated implementing the methodology of corpus linguistics, statistics and comparative description. The aim of investigation is to identify features of spoken style in direct speech, to determine the interaction between spoken and publicist functional varieties in present-day media language, to discuss new tendencies in the language of the press. The distribution of lexical items according to the parts of speech is analysed on the basis of a special contrastive corpus, in the word frequency lists of four bands. The initial parts of texts are treated as statistically most representative. They help identify the quantitatively relevant and qualitatively most characteristic stylistic dispersion of lexical units. The investigation has resulted in identifying the following tendencies of present-day language of the press: functional varieties tend to interact and merge, the opposition between written and spoken language in the press is neutralised, texts are becoming heterogeneous etc
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/38186
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml9.8 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

114
checked on Aug 15, 2019

Download(s)

4
checked on Aug 15, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.