Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/38023
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kituose recenzuojamuose leidiniuose / Article in other peer-reviewed editions (S5)
Field of Science: Ekonomika / Economics (S004)
Author(s): Krikštaponytė, Ingrida;Pukelienė, Violeta
Title: The term of globalization in the economic and management aspects, its manifestation forms and tendencies at the turn of the century
Other Title: Globalizacijos samprata ekonominiu vadybiniu aspektu ir jos pasireiškimo pagrindinės formos bei tendencijos amžių sandūroje
Is part of: Socialiniai mokslai. Kaunas : Technologija, 2002, nr. 5(37)
Extent: p. 7-17
Date: 2002
Abstract: Šiandien globalizacija vaidina labai svarbų vaidmenį, tačiau jos sąvoka suvokiama labai skirtingai. Išskiriamos penkios skirtingos koncepcijos: globalizacija kaip internacionalizacija; globalizacija kaip liberalizacija; globalizacija kaip universalizacija; globalizacija kaip modernizacija; globalizacija kaip deteritorizacija. Tradiciškai globalizacijos sąvoka ekonominiu požiūriu apima besiplečiantį tarptautinį išteklių ar gamybos veiksnių (darbo jėgos, kapitalo, prekių) judėjimą. Pagrindinės jėgos, paskatinusios globalizacijos atsiradimą: racionalizmas kaip dominuojantis žinių pagrindas; tam tikri kapitalizmo plėtotės pokyčiai; technologinės komunikacijos ir duomenų perdavimo inovacijos; reguliavimo priemonių formavimasis. Globalizacija plėtojosi skirtingomis stadijomis, kurios turi skirtingus bruožus. Iš esmės globalizacija prasidėjo 1960 metais, paplitus technologijai ir komunikacijos tinklams. Globalizacijos suteikiama nauda įmonėms yra didelė. Tos įmonės, kurios eksportuoja ar investuoja užsienio šalyse, turi daug galimybių plėtoti savo veiklą, mokėti didesnius atlyginimus darbuotojams. Pasaulis gyvena naujame amžiuje, kuriame pagrindiniai žaidėjai yra didelės korporacijos, finansinės grupės ir finansinis sektorius. Globalizacija siekia ne užkariauti rinkas, bet sujungti turtą (kapitalą), protą ir technologinius pasiekimus, kad patenkintų pasaulinius poreikius. Globalizacija paprastai pasireiškia per tiesiogines užsienio investicijas. Jos tendencijos taip pat pastebimos ir Lietuvoje. Jei įmonės nori tapti globalinėmis žaidėjomis, joms reikia organizacinio pasitikėjimo, aiškios strategijos, aistros mokytis ir lyderystės, kad sujungtų visus šiuos veiksnius
Internet: http://info.smf.ktu.lt/Edukin/zurnalas/archive/pdf/2002%205%20(37)/1%20Krikstaponyte.pdf
Affiliation(s): Ekonomikos katedra
Kauno technologijos universitetas, ingrida@mail.com
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

91
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

9
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.