Ugdymo mokslo teorinių straipsnių ypatumai : teorinės koncepcijos, teorinio tyrimo ir straipsnio struktūros dalių
Date |
---|
2008 |
Straipsnyje pristatomo tyrimo tikslas - nustatyti teorinės koncepcijos, teorinio tyrimo ir struktūros dalių sąsajas pasirinktuose lietuvių autorių ugdymo mokslo straipsniuose. Tyrimo objektas - ugdymo mokslo straipsnių teorinės koncepcijos, teorinio tyrimo ir struktūros dalių sąsajos. Straipsniu siekiama atsakyti į klausimą: Kaip lietuvių autorių ugdymo mokslo straipsniuose siejasi teorinė koncepcija, teorinis tyrimas ir straipsnio struktūra? Straipsnio struktūrą sudaro trys dalys: 1-oje dalyje aptariama mokslinių straipsnių kokybės svarba ugdymo mokslui, taip pat trumpai pristatomi tyrimui pasirinkti skirtingus ugdymo mokslo aspektus analizuojantys straipsniai, pagal tematiką sugrupuoti į keturias reikšmines temas, siekiant atskleisti juose nagrinėjamų aspektų svarbą ugdymo mokslui. 2-oji dalis supažindina su tyrimo metodologija, skirta teorinės koncepcijos, teorinio tyrimo ir struktūros dalių sąsajoms lietuviškuose ugdymo mokslo straipsniuose ištirti. 3-oje dalyje apibendrinami teorinio tyrimo rezultatai, išryškinant teorinės koncepcijos, teorinio tyrimo ir struktūros dalių sąsajas ugdymo mokslo straipsniuose. Teorinis tyrimas atskleidė, jog absoliučioje daugumoje analizei pasirinktų teorinių ugdymo mokslo straipsnių teorinė koncepcija ir empirinis tyrimas skirtingu laipsniu yra susiję. Tačiau, pastebima ir nemažai probleminių aspektų, silpninančių šias sąsajas. Pagal pasirinktus kriterijus analizuojant tyrimui pasirinktų straipsnių struktūrą, atskleista, jog dažniausiai straipsniuose trūksta tyrimo objekto apibrėžimo; teorinio tyrimo metodo ir jo atlikimo žingsnių detalizavimo; tikslaus išanalizuotų literatūros šaltinių skaičiaus.
It is difficult to disprove the fact that scientific articles are coherent with the development of science. Szklo (2006), Bridges (2005), Rienecker, Jorgensen (2003), Donskis (2004), Bitinas (1997), highlights a quality aspect in contemporary scientific articles. Authors emphasize the importance of qualitative scientific articles to further development of science in the context of nowadays changing society. Bridges (2005), discuss the quality topical of scientific publications in educational science. Educational science stimulates personal development which becomes very important in the context of nowadays changing society. The publication of qualitative scientific articles contributes to the dispersion of scientific knowledge in educational science. [...].