Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/37138
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Politikos mokslai / Political sciences (S002)
Author(s): Mažeikis, Gintautas
Title: Analysis of intercultural citizenship competence from the point of view of the process pedagogy
Other Title: Tarpkultūrinių pilietinių kompetencijų analizė proceso ir išsilaisvinimo pedagogikos požiūriu
Is part of: Socialiniai mokslai = Social Sciences. Kaunas : Technologija., 2008, nr. 2(60)
Extent: p. 7-21
Date: 2008
Keywords: Tarpkultūrinis pilietiškumas;Dialogas ir partnerystė;Tarpkultūrinis bendravimas;Sinergetinė kompetencija;Kompetencijos kompleksiškumas;Intercultural citizenship;Dialogue and partnership;Attitudes of liberation;Synergetic Competence;Complexity of competence
Abstract: Straipsnyje atskleidžiama, kad pilietiškumo raida priklauso nuo prieštaravimo tarp asmens, bendruomenės savarankiškumo ir egzistuojančių įtikinėjimo, manipuliacijos bei dalinės socialinės inžinerijos priemonių. Šis prieštaravimas kelia aibę iššūkių ir problemų ugdant tarpkultūrinę pilietinę kompetenciją. Tarpkultūrinių bendruomenių gyvenimo problematika yra susijusi su viešosios politikos sfera: sveikatos, švietimo, kultūros ir kitomis sritimis. Pastebėtina, kad tarpkultūrinė kompetencija viešosios politikos srityje nuolatos kinta dėl politinio lauko ir politinės arenos dinamikos. Šie pokyčiai taip pat yra susiję su tarpkultūrinių simbolinių pasaulių plėtra, šių simbolinių pasaulių konfliktais, derybomis, kompromisais, vienas kito kolonizacijos ir hegemoninių pažiūrų primetimu. Pilietinis tarpkultūrinis aktyvumas yra susijęs su viešosios politikos sfera ir atskiromis jos kryptimis ir yra veikiamas vietinės, regioninės ir globalinės komunikacijos, dialogo bei ekonominių ir teisinių santykių. Tačiau tarpkultūriškumas yra susijęs ne tik su konkurencija, konfliktais ar simbolinių erdvių kolonizacija, bet ir su partneryste, solidarumu, savitarpio pagalba, dialogiškumu. Todėl straipsnyje siekiama pasiremti socialinės antropologijos patirtimis plėtojant tarpkultūrinį dialogą. Pabrėžiama, kad svarbu akcentuoti tarpkultūrinį antropologinį jautrumą, emiką, empatiją. Neretai etninės, religinės ir kitos mažumos šiuolaikiniame pasaulyje yra diskriminuojamos. Todėl aptariamos dialogo ir išsilaisvinimo pedagogikos galimybės mažinti tarpkultūrinę segregaciją, diskriminaciją ar engimą. Straipsnyje analizuojami Freire išsilaisvinimo pedagogikoje pateikiami savarankiško sprendimo principai ir jų taikymas etninėms, religinėms, klasinėms, subkultūrinėms bendruomenėms
The article analyses the concept of intercultural citizenship competence or, in a broader and more philosophical sense, competence of intercultural public spirit. Intercultural citizenship depends on education, systemic persuasion, invisible curriculum, programmes in public policy, anthropological sensitivity, dialogue and partnership, attitudes of liberation and multiple choice. All these and other related conditions directly influence ethnic, religious, class and sub-cultural relationships, as well as encourage or constrain the development of intercultural citizenship skills. The article draws on the approach of the modern synergetics to the complexity and dynamism of competence. The main area of concern is the situation of intercultural citizenship education in Lithuania. The relevance of analysis is exemplified by the increasing number of ethnic, racial, class and sub-cultural conflicts in Lithuania. The article discusses the influence of community citizenship education (Dewey, 2006), civic persuasion (Lippmann, 1993, 1997), popular culture, dramatic intercultural dialogue on local, national, regional and global forms of citizenship. The focus is placed on information skills, decision-making, emics and empathy, skills and attitudes of dialogism, solidarity and volunteering, representation, openness Otherness
Internet: http://www.socmokslai.ktu.lt/
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

73
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

8
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.