Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/37136
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Iždonaitė, Inga;Vveinhardt, Jolita
Title: Brand'as ir vartotojas : prekės ženklo "portreto" struktūra
Other Title: Brand and consumer: structure of trade mark portrait
Is part of: Mokslas ir edukaciniai procesai = Science and Processes of Education. Šiauliai : Lucilijus., 2008, nr. 4
Extent: p. 31-45
Date: 2008
Keywords: Prekės ženklas;Brand'as;Prekės markė;Pozicionavimas;Trade mark;Brand;Brand positioning
Abstract: Prekės identifikavimas, kaip išskirtinumo ir prielankumo tam tikrai prekei sukūrimo mokslas ar netgi menas jau yra seniai žinomas rinkodaroje. Tačiau dar nedaugelis įmonių suvokia prekės identifikavimo svarbą ir teikiamus privalumus, nors tai turėtų būti svarbi rinkodaros politikos dalis, sąlygojanti įmonės išlikimo, veiklos vykdymo rinkoje galimybes, kurios savo ruožtu sąlygoja didesnes pardavimo apimtis, gerą įmonės vardą ir vartotojų lojalumo siūlomai įmonės prekei pasiekimą. Straipsnyje pateikiama prekės ženklo ir brand‘o pozicijos samprata, jų tarpusavio santykis, prekės markės ir brand‘o vertė bei ryšys su vartotojais, nustatant jų apsisprendimo teorinius aspektus
Product identification is presented as a science of product originality creation or the art of marketing field. However, only several organizations perceive the importance of product identification and advantages; even though, it is an important part of product policy formulating the possibilities of organization marketing activities, influencing increased sales volumes, positive organization image, and customer loyalty for a product. The article focuses on the perception of trademark and brand positioning, their interrelationship, and their relationship towards consumers as well as theoretical consumer decisions
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/37136
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

106
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

22
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.