Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/37010
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kituose recenzuojamuose leidiniuose / Article in other peer-reviewed editions (S5)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Savickienė, Izabela
Title: Studijavimo pasiekimų įvertinimo kriterijų pagrįstumas
Other Title: Validity of student achievement evaluation criteria
Is part of: Šiuolaikinio specialisto kompetencijos: teorijos ir praktikos dermė : 5-osios tarptautinės mokslinės - praktinės konferencijos straipsnių rinkinys = Competence of Contemporary Specialists: the Unity of Theory and Practice : 5th international conference selected papers. Kaunas : Kauno kolegija, 2011, D. 2
Extent: p. 132-136
Date: 2011
Keywords: Studijavimo pasiekimai;Įvertinimas;Įvertis;Kriterijai;Study achievements;Evaluation;Criteria
Abstract: Straipsnyje keliamas probleminis klausimas: kokie turėtų būti studijavimo pasiekimų įvertinimo kriterijai, kad jais būtų galima atlikti pagrįstą įvertinimą? Atlikus tyrimą, pristatoma studijavimo pasiekimų įvertinimo kriterijų samprata, apibūdinami veiksniai, kurie lemia pagrįstų studijavimo pasiekimų įvertinimo kriterijų nustatymą, ir aptariamos grįžtamojo ryšio teikimo, vadovaujantis studijavimo pasiekimų įvertinimo kriterijais, formos
The articel addresses the problematic question: what criteria of student achievement evaluation could lead to valid evaluation? Answers to this question are gained in the research which helps identify the concept of criteria of student achievement evaluation. Then factors influencing the identification of valid criteria are presented.[...]
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/37010
Affiliation(s): Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

80
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

8
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.