The impact of competitive markets on recruiting: lessons from collegiate athletics
Author |
---|
Caro, Cary A. |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2018 | 79 | 25 | 35 |
Conference realignment in NCAA college athletics impacted traditional rivalries and affiliations as it took shape from 2010 to 2013. As schools traded conferences, their college football programs were left to compete against new foes, and in new markets for high school athletes. The impact of brand recognition, prestige, and new conference affiliation on recruiting are examined herein. The findings of the market competitive externalities are important for every labour market in which business opt to compete.
Nacionalinė koledžų atletų asociacija (NCCA) konferencijų pertvarkymas turėjo įtakos įprastiems derbiams ir jų asociacijoms nuo 2010 iki 2013 m. Kai mokyklos pakeitė konferencijas, jų koledžų futbolo programos atletai buvo palikti rungtyniauti prieš naujus varžovus naujose rinkose. Šiame darbe tiriama įtaka prekės ženklo atpažinimui ir prestižui bei naujos konferencijos ryšys su naujų žaidėjų pritraukimu. Rezultatai apie rinkos konkurencingumo išorės veiksnius yra svarbūs kiekvienai darbo rinkai, kurioje verslas nusprendžia konkuruoti.