Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/36863
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Caro, Cary A.
Title: The impact of competitive markets on recruiting: lessons from collegiate athletics
Other Title: Konkurencingos rinkos įtaka žaidėjams pritraukti: kolegialių atletų patirtis
Is part of: Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai, 2018, nr. 79, p. 25-35
Date: 2018
Keywords: Recruiting;Conference realignment;College football;Žaidėjų pritraukimas;Konferencijų pertvarkymas;Koledžo futbolas
Abstract: Conference realignment in NCAA college athletics impacted traditional rivalries and affiliations as it took shape from 2010 to 2013. As schools traded conferences, their college football programs were left to compete against new foes, and in new markets for high school athletes. The impact of brand recognition, prestige, and new conference affiliation on recruiting are examined herein. The findings of the market competitive externalities are important for every labour market in which business opt to compete.
Nacionalinė koledžų atletų asociacija (NCCA) konferencijų pertvarkymas turėjo įtakos įprastiems derbiams ir jų asociacijoms nuo 2010 iki 2013 m. Kai mokyklos pakeitė konferencijas, jų koledžų futbolo programos atletai buvo palikti rungtyniauti prieš naujus varžovus naujose rinkose. Šiame darbe tiriama įtaka prekės ženklo atpažinimui ir prestižui bei naujos konferencijos ryšys su naujų žaidėjų pritraukimu. Rezultatai apie rinkos konkurencingumo išorės veiksnius yra svarbūs kiekvienai darbo rinkai, kurioje verslas nusprendžia konkuruoti.
Internet: https://doi.org/10.1515/mosr-2018-0002
https://hdl.handle.net/20.500.12259/36863
Appears in Collections:Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai / Management of Organizations: Systematic Research 2018, nr. 79

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

4
checked on May 19, 2019

Download(s)

4
checked on May 19, 2019

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons