Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/36856
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Venciūtė, Dominyka
Title: Social media marketing – from tool to capability
Other Title: Rinkodara socialinėse medijose – nuo įrankio iki gebėjimo
Is part of: Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai, 2018, nr. 79, p. 131-145
Date: 2018
Keywords: Social media marketing;Social media marketing capability;Resource-based view (RBV);Dynamic capabilities;Rinkodara socialinėse medijose;Rinkodaros socialinėse medijose gebėjimai;Ištekliais grįstas požiūris;Dinaminiai gebėjimai
Abstract: Whereas the application of social media marketing has been trending in business, the theoretical research that analyses the phenomenon of social media marketing is to some extent lagging behind. In practice, social media marketing is often viewed as a customer relationship management (CRM) tool or technique and not as a capability. This paper builds on the theories of the resourced-based view (RBV) and dynamic capabilities to explore the concept of social media marketing capability. The aim of this paper is to redefine the phenomenon of social media marketing capability and to contribute to the existing literature. In addition, it urges firms to look into social media marketing not only as a tool or technique, but also as an organizational capability.
Nepaisant to, kad rinkodaros socialinėse medijose taikymas versle plinta sparčiai, teoriniai tyrimai, analizuojantys šį fenomeną, tam tikru mastu atsilieka. Rinkodara socialinėse medijose praktikoje dažnai traktuojama kaip santykių su klientais valdymo (ang. „Customer Relationship Management, CRM“) technologija arba įrankis, bet ne specialus įmonės gebėjimas. Šiame straipsnyje, remiantis ištekliais grįstu požiūriu (angl. „Resource Based View, RBV“) bei dinaminių gebėjimų (angl. „Dynamic Capabilities“) teorijomis, plėtojama rinkodaros socialinėse medijose gebėjimų sąvoka. Straipsnio tikslas – apibrėžti rinkodaros socialinėse medijose gebėjimų fenomeną taip prisidedant prie esamos mokslinės literatūros šia tema. Taip pat šiuo straipsniu siekiama pasiūlyti įmonėms į rinkodarą socialinėse medijose žiūrėti ne tik kaip į įrankį, bet ir kaip į organizacinį gebėjimą.
Internet: https://doi.org/10.1515/mosr-2018-0009
https://hdl.handle.net/20.500.12259/36856
Appears in Collections:Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai / Management of Organizations: Systematic Research 2018, nr. 79

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

59
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

170
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons