Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/36673
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Augaitis, Antanas;Augaitienė, Romutė
Title: Loginė matematinių sąvokų įvedimo seka ir tikslumas pagrindinės mokyklos matematikos kurse (procentas)
Other Title: Logical sequence and accuracy of the introduction of mathematical concepts into the lower secondary school curriculum of mathematics (percentage)
Is part of: Holistinis mokymasis, 2017, nr. 3, p. 21-29
Date: 2017
Keywords: Matematinė sąvoka;Apibrėžimas;Loginė seka;Mathematical concept;Definition;Logical sequence
Abstract: Šiame straipsnyje atskleidžiami kai kurie pagrindinio ugdymo matematikos bendrosios programos trūkumai, apimantys matematinių sąvokų įvedimą ir vartojimą. Pasitelkiant atvejo analizės metodą, nagrinėjami su procento sąvokos įvedimu susiję netikslumai matematinėje literatūroje, vadovėliuose ir kitose mokymo priemonėse. Pateikiamas naujas procento sąvokos apibrėžimas ir parodoma jo įvedimo į bendrojo lavinimo mokyklos kursą seka.
This article points out some of the disadvantages of the lower secondary school curriculum of mathematics that are related to introduction and usage of mathematical concepts. Inaccuracies of the introduction of the concept of percentage are analysed in mathematical literature, textbooks and other educational tools by employing the method of case study. A new definition of the concept of percentage and the sequence of its introduction into the secondary school curriculum are presented.
Internet: https://doi.org/10.7220/2351-7409.3.2
https://hdl.handle.net/20.500.12259/36673
Appears in Collections:Holistinis mokymasis / Holistic Learning 2017, nr. 3

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

113
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

237
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.