Sociologija
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2018 |
Vienas svarbiausių duomenų bazės „Lituanistika“ (toliau – LDB) tikslų yra kokybiškų lituanistinių mokslo darbų atranka, o esminis atrankos instrumentas yra ekspertinis vertinimas. Svarbiausias apžvalgos-studijos dalies, skirtos sociologijai, tikslas yra šios krypties lituanistikos publikacijų ekspertizių, atliktų 2012–2014 m., analizė. Apžvalgos-studijos dalies analizė padalinta į kiekybinę ir kokybinę dalis. Kiekybinėje ekspertinių vertinimų analizės dalyje apžvelgtas vertintų sociologijos publikacijų pasiskirstymas pagal žanrus, šakas, publikacijos kalbą, aptartas publikacijų pasiskirstymas pagal kokybę jas grupuojant pagal balų vidurkius. LDB sociologijos publikacijų vertinimai taip pat analizuoti pagal jų balų pasiskirstymą, pagal vertinimo kriterijus (problema, aktualumas, pagrįstumas, dėstymas, naujumas) arba kur ir kokie aukščiausi balai yra gaunami, o kurie vertinimo kriterijai turi žemiausius balus ir kodėl. Dar vienas svarbus kiekybinio publikacijų vertinimo aspektas – netinkamų publikacijų analizė. Aptartos tokių publikacijų proporcijos nuo visų, esančių kryptyje, jų pasiskirstymas pagal netinkamumą dėl tematikos ir netinkamumą dėl teksto kokybės, pagal jų žanrus, publikacijos kalbas. Specifinė publikacijų grupė yra prieštaringai vertinti mokslo darbai, kai vienas ekspertas publikaciją įvertina kaip tinkamą duomenų bazei, o kitas – ne. Šios publikacijos vertintos pagal jų mastą kryptyje, jų pasiskirstymą pagal žanrus ir panašiai. Itin svarbus elementas – ekspertų komentaruose pateikti vertinimo argumentai. Kaip kiekybinis komentarų vertinimo rodiklis buvo pasirinkta vidutinė ekspertų komentarų apimtis, taip pat bandyta rasti sąsajas tarp komentarų apimties skirtumų neigiamai ir geriausiai vertintoms publikacijoms. Kokybinė ekspertų vertinimo analizė apėmė vertinimo kriterijų tinkamumą ir jų taikymą mokslo kryptyje.[...]
Apžvalga-studija parengta ir išleista vykdant Lietuvos mokslo tarybos projektą „Duomenų bazės Lituanistika plėtra“ (09.3.3-ESFA-V-711-01-0002) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ įgyvendinimo priemonę „Mokslininkų ir kitų tyrėjų gebėjimų stiprinimas“