Values as a managerial tool
Author |
---|
Borisova, Lalka |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2009 | 52 | 7 | 19 |
The paper reviews the concept of value-based management. There have been analyzed managers of an organization, their personal and business characteristics, motivation, and value systems. The organization is a place where different value systems meet and the need for matching the personal and public interests is a key factor for the efficiency of managerial communication. The paper summarizes the leading value characteristics of a successful manager and analyzes their importance for the managerial decision making process.
Straipsnyje apžvelgiama vertybėmis grįsto valdymo savoka. Autorė analizuoja organizacijos vadovus, jų asmenines ir darbines savybes, motyvaciją bei vertybių sistemą. Organizacija – tai tokia vieta, kur susiduria skirtingos vertybių sistemos, todėl poreikis suderinti asmeninius ir viešus interesus yra pagrindinis veiksnys įtakojantis vadybinės komunikacijos efektyvumą. Straipsnyje reziumuojamos pagrindinės sėkmingo vadovo vertybės bei nagrinėjama jų įtaka sprendimų priėmimo procese.