Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/36206
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Praude, Valeriys;Shalkovska, Elena
Title: Marketing factors of formation of company’s customer equity
Other Title: Marketingo veiksniai formuojantys įmonės vartotojų vertę
Is part of: Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai, 2009, nr. 52, p. 63-75
Date: 2009
Keywords: Customer equity;Vartotojų vertė;Marketing factors;Consumption benefits;Total consumption costs;Consumption risk;Marketingo veiksniai;Vartojimo nauda
Abstract: The formation of customer equity is one of the most topical problems in modern marketing. In conditions of economic crisis companies, having the biggest customer equity, manage to keep the most stable market positions. The authors of the article consider the factors that influence the formation of customer equity; a special attention is paid to the company’s marketing communications. The article contains the results of the research, conducted under the authors’ guidance, about the impact of different marketing factors on the formation of customer equity in Latvian companies.
Vartotojų vertės formavimas yra viena iš aktualiausių šiuolaikinio marketingo problemų. Ekonominės krizės sąlygomis įmonės, kurių vartotojų vertė buvo didžiausia, sugebėjo išlaikyti stabiliausias pozicijas rinkoje. Straipsnio autoriai analizuoja veiksnius įtakojančius vartotojų vertę; ypatingas dėmesys skiriamas įmonės marketingo komunikacijai. Straipsnyje pristatomi Latvijos kompanijose atlikto tyrimo, nagrinėjančio skirtingų marketingo veiksnių įtaką vartotojų vertei, rezultatai.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/36206
Appears in Collections:Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai / Management of Organizations: Systematic Research 2009, nr. 52

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

10
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

26
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.