Marketing factors of formation of company’s customer equity
Author |
---|
Praude, Valeriys |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2009 | 52 | 63 | 75 |
The formation of customer equity is one of the most topical problems in modern marketing. In conditions of economic crisis companies, having the biggest customer equity, manage to keep the most stable market positions. The authors of the article consider the factors that influence the formation of customer equity; a special attention is paid to the company’s marketing communications. The article contains the results of the research, conducted under the authors’ guidance, about the impact of different marketing factors on the formation of customer equity in Latvian companies.
Vartotojų vertės formavimas yra viena iš aktualiausių šiuolaikinio marketingo problemų. Ekonominės krizės sąlygomis įmonės, kurių vartotojų vertė buvo didžiausia, sugebėjo išlaikyti stabiliausias pozicijas rinkoje. Straipsnio autoriai analizuoja veiksnius įtakojančius vartotojų vertę; ypatingas dėmesys skiriamas įmonės marketingo komunikacijai. Straipsnyje pristatomi Latvijos kompanijose atlikto tyrimo, nagrinėjančio skirtingų marketingo veiksnių įtaką vartotojų vertei, rezultatai.