Marketing development – outlaw innovation as source of marketing development methodology
Author |
---|
Udovik, Shimon |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2009 | 52 | 115 | 126 |
This paper analyzes the phenomenon of outlaw innovation as a source of marketing development methodology meant to improve the outcomes of marketing efforts on modern markets. The paper provides a brief overview of today markets and explains the need for continuous innovation. The author defines the outlaw innovators as users explaining the reason and motives for their activities thus trying to suggest a basic cooperation module between them (as individuals and community) and the IP holders.
Straipsnyje analizuojamas neteisėtų inovacijų fenomenas kaip marketingo vystymo metodologija, leidžianti pagerinti marketingo veiklos rezultatus šiuolaikinėse rinkose. Trumpai apžvelgiamos šiuolaikinės rinkos bei pagrindžiama nuolatinių inovacijų reikšmė. Autorius apibrėžia neteisėtus novatorius kaip vartotojus, paaiškindamas jų veiklos priežastis ir motyvus ir bando pasiūlyti bendradarbiavimo modulį tarp jų (kaip individų ir bendruomenės) ir intelektualinės nuosavybės turėtojų.