Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/36158
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Udovik, Shimon
Title: Marketing development – outlaw innovation as source of marketing development methodology
Other Title: Marketingo vystymas panaudojant neteisėtas inovacijas kaip marketingo vystymo metodologijos šaltinį
Is part of: Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai, 2009, nr. 52, p. 115-126
Date: 2009
Keywords: Outlaw innovation;Neteisėtos inovacijos;Marketing efforts;Users;Community;Marketing instruments;Buying intentions;Marketingo veikla;Vartotojai;Bendruomenė;Marketingo instrumentai;Pirkimo tikslai
Abstract: This paper analyzes the phenomenon of outlaw innovation as a source of marketing development methodology meant to improve the outcomes of marketing efforts on modern markets. The paper provides a brief overview of today markets and explains the need for continuous innovation. The author defines the outlaw innovators as users explaining the reason and motives for their activities thus trying to suggest a basic cooperation module between them (as individuals and community) and the IP holders.
Straipsnyje analizuojamas neteisėtų inovacijų fenomenas kaip marketingo vystymo metodologija, leidžianti pagerinti marketingo veiklos rezultatus šiuolaikinėse rinkose. Trumpai apžvelgiamos šiuolaikinės rinkos bei pagrindžiama nuolatinių inovacijų reikšmė. Autorius apibrėžia neteisėtus novatorius kaip vartotojus, paaiškindamas jų veiklos priežastis ir motyvus ir bando pasiūlyti bendradarbiavimo modulį tarp jų (kaip individų ir bendruomenės) ir intelektualinės nuosavybės turėtojų.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/36158
Appears in Collections:Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai / Management of Organizations: Systematic Research 2009, nr. 52

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

14
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

23
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.