Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/36125
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Paužuolienė, Jurgita;Šimanskienė, Ligita
Title: Įmonių socialinės atsakomybės ir organizacinės kultūros sąsajų analizė
Other Title: Corporate social responsibility and organizational culture: their correlation analysis
Is part of: Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai, 2010, nr. 53, p. 87-98
Date: 2010
Keywords: Įmonių socialinė atsakomybė;Corporate social responsibility;Organizacinė kultūra;Organizational culture
Abstract: Straipsnyje analizuojama įmonių socialinė atsakomybė (ĮSA) ir organizacinė kultūra bei jų tarpusavio sąsajos. Iliustracijai panaudojami paveikslai, parodantys įmonių socialinės atsakomybės naudą organizacijai bei visuomenei. Taip pat sukurtas modelis, kuriame matyti ĮSA bei organizacinės kultūros sąsajos, akivaizdžiai nurodant bendrus bruožus.
The article analyzes corporate social responsibility (CSR) and organizational culture as well as their interrelation. There are presented pictures, illustrating the benefit of corporate social responsibility to organizations and society. The authors also introduce the created model, where, distinguishing apparent common elements, are shown the interrelations of CSR and organizational culture.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/36125
Appears in Collections:Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai / Management of Organizations: Systematic Research 2010, nr. 53

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

26
checked on Aug 16, 2019

Download(s)

26
checked on Aug 16, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.