Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/35859
Type of publication: Straipsnis Clarivate Analytics Web of Science ar/ir Scopus (S1);Article in Clarivate Analytics Web of Science or / and Scopus (S1)
Field of Science: Politic sciences (S002);Politikos mokslai (S002)
Author(s): Gončiarova, Natalija;Pivoras, Saulius
Title: Valstybės tarnautojų profesinė diskrecija aptarnaujant valstybinės įdarbinimo tarpininkavimo agentūros klientus: Lietuvos darbo biržos atvejis
Other Title: Professional discretion of civil servants in serving the customers of public employment intermediation agency: the case of Lithuanian labour exchange
Is part of: Viešoji politika ir administravimas = Public policy and administration. Kaunas : Kauno technologijos universitetas, 2017, T. 16, nr. 3
Extent: p. 424-438
Date: 2017
Note: Online ISSN: 2029-2872
Keywords: Street-level bureaucracy;Įdarbinimo tarpininkavimas;Klientų aptarnavimo modelis;Profesinė diskrecija;Artimoji biurokratija;Job intermediation;Customer service model;Professional discretion
Abstract: Šio straipsnio tikslas – išanalizuoti ir nustatyti, kiek pokyčiai aptarnaujant bei konsultuojant klientus valstybinėje įdarbinimo tarpininkavimo agentūroje Lietuvoje, t. y. Lietuvos darbo biržos prie SADM teritoriniuose padaliniuose remiasi valstybės tarnautojų įgalinimo stiprinimu, profesinės tarnautojų diskrecijos plėtimu. Taip pat siekiama įvertinti lūkesčius, susijusius su valstybės tarnautojų profesinės diskrecijos platesniu faktiniu naudojimu. Straipsnio tikslą siekiama įgyvendinti analizuojant mokslinę literatūrą remiantis atlikto empirinio tyrimo duomenimis, kurie geriausiai atskleidžia praktinį profesionalios diskrecijos naudojimą, įgyvendinant naująjį klientų aptarnavimo modelį
The aim of this article is to analyze and identify to which extent changes in serving and counselling customers in public employment intermediation agency in Lithuania that is in subdivisions of Lithuanian Labour Exchange under the Ministry of Social Security and Labour, are based on strengthening empowerment of civil servants and development of their professional discretion. It also aims to evaluate civil servants’ expectations related to broader factual usage of professional discretion. The aim of the article is realized analyzing academic literature and data of conducted empirical research, which discover practical usage of professional discretion in the best way when implementing the new customer service model
Internet: http://vpa.ktu.lt/index.php/PPA/article/view/19340/9088
http://dx.doi.org/10.5755/j01.ppaa.16.3.19340
https://hdl.handle.net/20.500.12259/35859
http://dx.doi.org/10.5755/j01.ppaa.16.3.19340
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Kauno technologijos universiteto inžinerijos licėjus
Appears in Collections:1. Straipsniai / Articles
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml9.25 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

74
checked on May 24, 2019

Download(s)

8
checked on May 24, 2019

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.