Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/35133
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Skėrytė, Ilona;Šliburytė, Laimona
Title: Spalvos suvokimo poveikis marketingo sprendimuose
Other Title: The influence of color perception on marketing decisions
Is part of: Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai, 2017, nr. 77, p. 169-184
Date: 2017
Keywords: Juslių marketingas;Spalvos suvokimas;Veiksniai, darantys įtaką spalvos suvokimui;Spalvos suvokimas marketingo sprendimuose;Sensory marketing;Colour perception;Colour perception influencing factors;Colour perception in marketing decisions
Abstract: Straipsnyje analizuojama juslių marketingo vieno iš elementų – spalvos (vaizdo) suvokimo svarba ir naudojimas marketingo sprendimuose. Šiame straipsnyje atlikta teorinė analizė atskleidė, kad, siekiant paveikti vartotojo elgseną, spalvos naudojamos sąsajoms su produkto savybėmis nusakyti kuriant produkto pakuotes, reklamoje, pardavimo vietoje, prekės ženklo komunikacijoje.
The article examines colour (sight) marketing as one of the element of sensory marketing highlighting the importance of its perception and use in marketing decisions. Theoretical studies reveal that seeking to influence consumer behaviour, colour is used in setting linkages with characteristics of the product, as well as defining product packaging, advertising, point of sale, and brand communication.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/35133
http://dx.doi.org/10.1515/mosr-2017-0010
https://hdl.handle.net/20.500.12259/35133
Appears in Collections:Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai / Management of Organizations: Systematic Research 2017, nr. 77

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

138
checked on Jan 5, 2020

Download(s)

148
checked on Jan 5, 2020

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons