Duchowość a horyzontalizm społeczeństwa Europejskiego
Author |
---|
Chmielewski, Marek |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2006 | 17(45) | 19 | 26 |
According to John Paul II, contemporary Europe suffers from horizontalism and needs opening to Transcendence. Horizontalism as anthropological and existential reductionism is mainly manifested in the loss of hope and in the lack of recognition for the transcendental character of human nature as the personalizing factor. Meanwhile, spirituality as anthropological fact finds its full expression in Christianity. Christian spirituality as the one, which is based on personalism, and is both christocentric and deeply human, is able to restore the balance of outlook in European society by making it sensitive to personal transcendence.hiddenness (in kenotic form) is a necessary condition at least for the development of the human being as a free and moral person.
Anot Jono Pauliaus II, šiuolaikinė Europa kenčia nuo horizontalizmo ir turi atsiverti Trancendencijai. Horizon-talizmas kaip antropologinis ir egzistencinis redukcionizmas labiausiai reiškiasi vilties praradimu ir žmogaus prigimties transcendentinio pobūdžio, kaip personalizmo faktoriaus, pripažinimo stoka. Straipsnyje svarstoma, ar dvasingumas gali išgydyti horizontalizmu sergančią Europos visuomenę ir koks dvasingumas gali tai padaryti. Dvasingumas kaip antropologinis faktas visiškai išsiskleidžia krikščionybėje. Krikščioniškasis dvasingumas yra pagrįstas personalizmu ir yra kristologiškas, sykiu iš pašaknių žmogiškas, todėl pajėgus atkurti Europos visuomenės požiūrio pusiausvyrą sujautrindamas jos žvilgsnį į asmeninę transcendenciją. Europos visuomenė turi susigrąžinti religinį matmenį, sugrįžti prie savo krikščioniškųjų šaknų, kad būtų pajėgi išsaugoti humanizmą ir savo kultūrą.