Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/34181
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Educology (S007)
Author(s): Šadauskas, Marius;Volungevičienė, Airina
Title: Remote experiments in secondary schools and higher education
Other Title: Nuotoliniai eksperimentai vidurinėse mokyklose ir aukštajame moksle
Is part of: Role of higher education institutions in society: challenges, tendencies and perspectives [elektroninis išteklius] = Aukštųjų mokyklų vaidmuo visuomenėje : iššūkiai, tendencijos ir perspektyvos. Alytus : Alytaus kolegija, 2016, Nr. 1(5)
Extent: p. 228-234
Date: 2016
Keywords: Nuotoliniu būdu valdomi eksperimentai;Nuotolinės laboratorijos;Skaitmeninės kompetencijos;Nuotolinis mokymas(-is);Atviri švietimo ištekliai;Remote experiments;Remote laboratories;Digital competences;Online learning;Open education resources
Abstract: Sparčiai tobulėjančios naujosios technologijos daro didelę įtaką ir mokslo sektoriuje. Nuotolinis mokymas(-is) tampa vis populiaresnis visame pasaulyje. Studentai gali įgyti naujų žinių, baigti studijas ir įgyti sertifikatus ar diplomus mokydamiesi nuotoliniu būdu. Tačiau kai kuriems dalykams, tokiems kaip gamtos mokslai, informatika, inžinerija vis dar reikalingi realūs praktiniai užsiėmimai laboratorijose. Realūs užsiėmimai gali būti pakeisti į nuotolinius panaudojant nuotoliniu būdu valdomas laboratorijas, tai yra tokios pačios laboratorijos, kuriuose yra įrengta ta pati reali įranga, tačiau visos įrangos valdymas yra atliekamas nuotoliniu būdu panaudojant kompiuterį ir internetą. Nuotoliniu būdu valdomos laboratorijos tampa vis populiaresnės vidurinių mokyklų ir aukštojo mokslo institucijų tarpe. Tai yra ekonomiška alternatyva realioms laboratorijoms, nes ta pačia laboratorija gali naudotis keletas institucijų. Šiame straipsnyje yra lyginamos tradicinės ir nuotoliniu būdu valdomos laboratorijos, aprašomi reikalingi IKT įgūdžiai ir žinios bei nuotolinių būdu valdomų eksperimentų poreikis. Straipsnyje panaudota Europos mokymosi visą gyvenimą projekto “OLAREX” patirtis ir rezultatai tam, kad atskleisti dabartinę nuotoliniu valdomų eksperimentų situaciją Europos lygmenyje. Po projekte atliktos apklausos, kurioje dalyvavo 1025 studentai, 319 mokytojų ir dėstytojų iš Bulgarijos, Austrijos, Vengrijos, Lenkijos, Lietuvos, Ispanijos, paaiškėjo, kad mokytojai yra susidomėję nuotoliniais eksperimentais, net 95% respondentų parodė susidomėjimą ir norėjo įgyti daugiau žinių apie šiuos nuotoliniu būdu atliekamus eksperimentus. Įvykdžius mokymus, kurie truko 3 mėnesius, juose užsiregistravo 270 mokytojų bei dėstytojų iš 14 skirtingų šalių. [...]
Online learning becomes more and more popular which enables students gain knowledge and get certificates or diplomas by learning online. However some subjects such as science, technology, engineering still requires practical classes in laboratory. This can be changed by using remote laboratories, which are the same laboratories, containing real equipment, but controlled by computer via Internet. In this paper traditional hand-on and remote laboratories are compared, needs of ICT skills, knowledge and remote experiments are described. European Lifelong Learning project “OLAREX” experience and results is used in this paper to show current situation in Europe in context of remote experiments
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/34181
https://eltalpykla.vdu.lt/1/34181
http://alytauskolegija.lt/visuomenei/mokslo-leidiniai/
Affiliation(s): Edukologijos institutas
Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:1. Straipsniai / Articles
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml10.45 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

178
checked on Oct 14, 2019

Download(s)

80
checked on Oct 14, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.