Jaunojo atlikėjo profesinis pasirengimas darbo rinkai : dėstytojų požiūris
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT | ||
LT |
Date |
---|
2012 |
Straipsnyje analizuojamas jaunojo atlikėjo pasirengimas darbo rinkai. Atliktas kokybinis tyrimas parodė: nors atlikimo meno studentų profesinis parengimas yra aukšto lygio, tačiau nepakankamą jo pasirengimą darbo rinkai lemia studijų programos specifika, hiperbolizuotas ir sutaurintas savo specialybės paveikslas, nepakankama praktika, kuri dažnai orientuota tik į specialybės discipliną, negebėjimas susikurti darbo vietos pačiam, klasikinis dėstytojų požiūris, teigiantis, jog atlikimo meno studentai yra ruošiami darbui teatre arba simfoniniame orkestre. Tyrimas rodo tolesnį atlikimo meno programų tobulinimo poreikį, plečiant ir kartu gilinant ne tik profesines žinias, bet ir darbo rinkos supratimą, savęs pristatymą darbo rinkai, profesijos pritaikomumo galimybių paiešką, kūrybiškumą.
This article analyzes the young artist’s preparing for the labor market. The qualitative research showed that even though students’ in the Performance Art training is of a high level, but the lack of preparedness for the labor market is determined by the specificity of the study program, hyperbolic and sublimated painting of his specialty, lack of practice which is often focused only on specialty discipline, failure to create work places themselves, the classic approach of lecturers claiming that the students of the Performance Art programme are trained for work in a theater or a symphony orchestra. The study further shows the need of improvement of the Performance Art programme, by expanding and at the same time deepening not only the expertise but also the labor market awareness, self-presentation on the labor market and profession-related opportunities for adaptability and creativity.