Tikybos mokytojų rengimas Marijampolės kolegijoje. Dabartis ir ateities perspektyvos
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Balickienė, Vida | ||
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2006 | 20(48) | 75 | 94 |
Kintantis Lietuvos švietimo pobūdis bei pažintis su Europos Sąjungos švietimo tendencijomis atskleidžia universalesnio, platesnio profilio pedagogų poreikį. Tai skatina ieškoti naujų neuniversitetinio pedagogų rengimo modelių. Šiame straipsnyje aptariama tikybos mokytojų rengimo tobulinimo patirtis, remiantis 10 metų Marijampolės kolegijos neuniversitetinių, daugiau orientuotų į specialistų praktikų rengimą, studijų programų rengimo patirtimi ir ieškojimais. Neuniversitetinėje Lietuvių kalbos ir dorinio ugdymo (tikybos) pedagogikos studijų programa padėdama būsimajam mokytojui tobulinti specialisto erudiciją, įgyti dviejų specialybių – lietuvių kalbos ir tikybos mokytojo – kompetencijas, padėdama absolventams ne tik ugdyti visavertę asmenybę, bet ir sėkmingiau konkuruoti pedagogų rinkoje. Kokia bus Lietuvos, tapusios Europos Sąjungos nare, visuomenės ateitis, ypač priklausys nuo mokytojų rengimo tobulinimo.
The changing nature of education in the EU and Lithuania increases the demand for more universal and broader specialization, which stimulates the search for new models of non –university teacher training. The objective of this article is to discuss the training of religion teachers, possibilities for their broader competence and expediency, based on the 10-year experience of training religion teachers at Marijampole College. Subdisciplines of the Lithuanian language and religion and expediency of integration widen the outlook of a teacher and help to prepare for moral educational work at school. Competences in two specialities (the Lithuanian language and teacher of religion) enable graduates of compete more successfully in the work market of pedagogues. The future of Lithuania especially will depend on the programs of teacher training and how they will be realized. Fast changes of Lithuanian society and education, processes of European integration and acquaintance with dominating models of teacher training in European Union make clear the demand for more universal pedagogues.