Präsenz der Kirche in der modernen Gesellschaft am Beispiel Religionsunterricht
Author |
---|
Birk, Gerd |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2006 | 18(46) | 57 | 65 |
Straipsnyje pateikiama tikybos dėstymo Vokietijoje raidos istorinė apžvalga bei įstatyminis pagrindas, atkreipiant dėmesį į pastaruoju metu stiprėjančias laicistines tendencijas išstumti tikybą iš valstybinės mokyklos programos, sekant Prancūzijos pavyzdžiu. Kai kuriose šalyse Bažnyčios bendradarbiavimas švietimo ir ugdymo srityje grindžiamas įstatymais, kitose jos veikla toleruojama su išlygomis, dar kitose ji apskritai atskirta nuo valstybinės mokyklos. Vokietijoje tikybos mokymas viešojo ugdymo įstaigose yra bendras valstybės ir Bažnyčios uždavinys (rex mixta). Vadovaujantis sąžinės laisvės principu, besimokantiesiems paliekama teisė atsisakyti tikybos pamokų ir sudaroma galimybė lankyti alternatyvaus dalyko – etikos – pamokas. [...]
This article analysis the historical development and legitimate basis of religion teaching in German schools. The author reveals certain laicistic tendencies seeking to exclude religion teaching from general teaching programs of the public schools, according to French schooling model. The ongoing development of society, especially cultural pliuralism, changes of religion practice imply new challengies for religion teaching. The author comments the basic document of the German Bishops’ conference (issued 1974), providing guidelines for teaching religion in the public schools. He also reviews the latest documents of the German Bishops’ conference (issued 1996 and 2005) concerning the problems arising from the deformation of moral value system.