Imanentiniai kilimai Švenčiausioje Trejybėje
Author |
---|
Oželis, Remigijus |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2008 | 25(53) | 53 | 66 |
Krikščionybėje išpažįstama, kad yra vienas Dievas, bet Asmenys trys: Tėvas, Sūnus ir Šventoji Dvasia. Iš kur ir kaip kyla šie Asmenys? Straipsnyje aptariami du imanentiniai (vidiniai) kilimai Dieve, t. y. Sūnaus kilimas iš Tėvo gimimo būdu ir Šventosios Dvasios kilimas Tėvo ir Sūnaus vienu kvėpimu. • Dievas yra vienas, bet Asmenys trys: Tėvas, Sūnus, Šventoji Dvasia. • Švenčiausiosios Trejybės Asmenų skirtumas priklauso tik nuo kilimo. • Dieve yra du vidiniai (imanentiniai) dieviški kilimai: Sūnaus gimimas ir Šventosios Dvasios kilimas, kuris yra vadinamas kvėpimu. Imanentiniai dieviškieji kilimai duoda pradžią trims dieviškiesiems Asmenims. • Vien tik Švenčiausiosios Trejybės pirmasis Asmuo – Tėvas – yra pradžia be pradžios, neturi kilimo, t. y. nekyla iš kurio kito Asmens. • Antrasis dieviškasis Asmuo kyla iš Pirmojo dieviškojo Asmens gimimo būdu ir todėl yra susijęs su juo kaip Sūnus su Tėvu. Sūnus, arba Žodis, kyla iš Pirmojo Asmens nuo amžių per tikrąjį gimimą, arba yra amžinai gimstantis iš Tėvo substancijos. • Šventoji Dvasia kyla iš Tėvo ir iš Sūnaus kaip iš vieno kildinančiojo Asmens per vieną kvėpimą. Šventoji Dvasia kyla ne gimimu, bet kvėpimu. Trečiasis Švenčiausiosios Trejybės Asmuo vienu kvėpimu kyla iš pirmojo ir antrojo Asmenų kaip vieno pradmens.
Christianity professes that there is one God but three persons: the Father, the Son and the Holy Spirit. A natural question is how and where these persons proceed from. The main aim of this article is to discuss internal divine proceedings. The object of the study comprises immanent proceedings in the Holy Trinity. The objectives of the work are to discuss two immanent proceeding in God, i.e. the Son’s proceeding from the Father through birth and the proceeding of the Holy Spirit through the single breath of the Father and the Son. The study is based on an analytic-synthetic method. Discussion of the chosen topic is based on the theses of Church Councils, Church fathers’ works and their analysis made by theologians. The work presents these generalising conclusions: • God is one but in three persons: the Father, the Son and the Holy Spirit. • The difference between the Holy Trinity persons depends only on proceeding. • In God there are two immanent (internal) proceedings: the Son’s proceeding and proceeding of the Holy Spirit which is called breath. The immanent divine proceedings give birth to the three divine persons. • Only the first person of the Holy Trinity – the Father – is the beginning without a beginning and does not have any proceeding, i.e. does not proceed from any other person. • The second divine Person proceeds from the first divine Person through birth and therefore the relationship between them is the relationship between a Father and a Son. The Son or Word proceeds from the first Person for ages through a real birth or is eternally given birth by the Father’s substance. • The Holy Spirit proceeds from the Father and the Son as a single person through a single breath. The Holy Spirit proceeds not through a birth but through a breath. The third person of the Holy Trinity proceeds through a single breath of the first and the second person as a single principle.