Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/33906
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Gudzuka, Sandra
Title: Požiūris, kaip profesijos mokytojo profesinės kompetencijos aspektas
Other Title: Attitude as an aspect of vocational pedagogues’ professional competency
Is part of: Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos, 2009, nr. 17, p. 158-178
Date: 2009
Keywords: Profesinė kompetencija;Professional competency;Darbo motyvacija;Gyvenimo būdas;Pasitenkinimas darbu;Profesinė deformacija;Work motivation;Life styles;Satisfaction with the job;Professional deformation
Abstract: Straipsnyje analizuojamas požiūris, kaip vienas iš profesinės kompetencijos aspektų, jo ryšys su profesijos pedagogų profesine veikla, ištikimybė; motyvacija ir asmenybės psichologinės charakteristikos. Nagrinėjamas požiūris ir su juo susijusių reiškinių vertinimo galimybės, analizuojami požiūrio į saviugdos aspektą pokyčiai, pateikiama tęstinio ugdymo mokytojų apklausos rezultatų analizė, apžvelgiama aukštosios mokyklos dėstytojų patirtis vertinti.
The article analyses one aspect of the professional competency – attitude, its connection with the professional activities of vocational pedagogues; loyalty; motivation and the psychological characterization of personalities. It examines attitudes and the assessment possibilities of the phenomena connected with it. The changes of attitude in the self-education aspect have been analyzed. It provides the analyses of survey results of the pedagogues involved in further education and the assessment of higher school faculty experience.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/33906
https://hdl.handle.net/20.500.12259/33906
Appears in Collections:Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos 2009, nr. 17

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

26
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

21
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.