Švč. Mergelės Marijos kontempliatyvumas ir šiandienės Bažnyčios savimonė ekumeniniu požiūriu
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2008 | 27(55) | 43 | 51 |
Švč. Mergelės Marijos kontempliatyvus gyvenimas yra ne tik maldingo žavėjimosi, bet ir pavyzdžio bei sekimo objektas. Suvokiama kaip Bažnyčios simbolis, Marija pernelyg dažnai taip išaukštinama, kad nebepastebima jos gyvenimo kasdienybė. Straipsnyje analizuojami Marijos kontempliatyvumo metmenys ir išryškinama kontempliatyvumo reikšmė nūdienos krikščionio gyvenimui. Katalikų Bažnyčioje krikščioniškasis pašaukimas tradiciškai skirstomas į kontempliatyvųjį ir veiklųjį. Manoma, kad esama dviejų krikščioniškojo dvasingumo kelių: vieni ryžtasi tarnauti Dievui pasaulyje, kiti iš pasaulio pasitraukia. Tačiau šis skirstymas klaidingas. Rytų krikščionybės tradicijoje kontempliatyvumas visuomet buvo suvokiamas kaip būtinas kiekvieno krikščioniškojo pašaukimo dėmuo.
The contemplative life of the Blessed V irgin Mary is not only the object of pious admiration, but also an example for us to imitate. Mary is often elevated to such a degree that her daily life is not properly noticed. This article will analyze the dimensions of Mary’s contemplativeness and the meaning of contemplativeness in today’s Christian life. Christian vocation in the Catholic Church is traditionally divided into contemplative and active. Supposedly, there exist two paths in Christian spirituality: some decide to serve G od in the world; and others retreat from the world. In the Eastern Christian tradition contemplativeness was always conceived as a necessary component of everyone’s Christian vocation.