Švč. M. Marijai skirtos maldos ir giesmės šermenų apeigose Žemaitijoje: tradicija ir dabartis
Author |
---|
Stumbra, Saulius |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2008 | 27(55) | 165 | 173 |
Švč. Mergelei Marijai skirtų maldų ir giesmių šermenų apeigose Žemaitijoje tradicijos ir dabartis yra mažai tyrinėta. Atliktas tyrimas parodė, kad šermenų apeigose šermenų bei Žemaičių Kalvarijos Kalnų giesmynuose vyrauja Švč. M. Marijai skirtos maldos ir giesmės. Tradicinės maldos-giesmės yra šios: „Sveika, Marija“, „Viešpaties Angelas“, „Sveika, Karaliene“, giesmės: „Sveika, Aušrine žvaigždele“, „Vainikėlis“ („Karunka“), „Stovi Motina“, „Karalienė maloninga“ ir „Dangaus Karaliaus“. Naujosios: „Marija, Marija“, „Marija, Tau tebus garbė“ bei „Marijos vardas“. Tyrimo rezultatai pagrindžia darbo pradžioje išsikeltą hipotezę, kad Švč. M. Marijai skirtos maldos ir giesmės šermenų apeigose Žemaitijoje keičiantis laikmečiams kinta.
Prayers and chants dedicated to the Holy Virgin Mary in Samogitian funeral ceremonies from traditional and the present viewpoint have been explored very little. The performed research revealed that prayers and chants dedicated to the H H oly V V irgin Mary in Samogitian funeral ceremonies predominate in hymnals. Those are the traditional prayers: “Hail, Mary”, “Angel of The Lord” (“Angelus Domini”) “Hail, Holy Queen”, (“Salve, Regina”); chants “Hail, The N N orthern Star”, “The crown of V V irgin Mary’s afflictions and joys”, “The Mother was standing” (“Stabat Mater”), “The G G racious Queen” and “The Mother of H H eavenly King”. Also the new ones: “Oh Mary”, “Mary, be glorified” and “The name of Mary”. The results of research justify the hypothesis that was expressed in the beginning of our work: prayers and chants dedicated to Holy Virgin Mary in Samogitian funeral ceremonies change over time.