Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/33705
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Wilmer, Stephen
Title: National theatres in an era of transnationalism
Other Title: Nacionaliniai teatrai transnacionalizmo eroje
Is part of: Meno istorija ir kritika, 2006, nr. 2, p. 44-50
Date: 2006
Keywords: European theatre history;National theatre;Nationalism;National dramaturgy;Repertoire;Europos teatro istorija;Nacionalinis teatras;Nacionalizmas;Nacionalinė dramaturgija;Repertuaras
Abstract: In the 18th, 19th and early 20th centuries, numerous national theatres were established in Europe that fostered notions of national identity and citizenship. In fact the process is still going on with new national theatres being created in the last decade in Slovenia, Hungary, Italy and other countries, but these national theatres today play different roles from the past. In this article I want to review the general movement that led to the creation of national theatres, the ideologies that underlay it, and some of the patterns inherent in it. I then want to proceed to make some general observations about national theatres today and the relation between the past and the present. In the process I will be omitting any mention of the Lithuanian national theatre, partly because I do not know enough about it, and partly because I think that many of you can relate the general statements I am making to Lithuania better than I can.
Straipsnyje rašoma apie kintančią nacionalinių Europos teatrų funkciją ir tikslus transnacionalinėje politikos ir kultūros vystymosi stadijoje. Nacionaliniai teatrai, kurie Europos šalyse buvo steigiami nuo aštuonioliktojo amžiaus iki dvidešimtojo amžiaus pradžios, atliko svarbų vaidmenį formuojantis nacionaliniam identitetui ir nacionaliniam charakteriui. Remdamasis skirtingų Europos šalių teatrų istorija, autorius aptaria svarbiausias nacionalinio teatro fenomeną apibrėžiančias sąvokas: teatro pastatą, nacionalinės dramaturgijos repertuarą, spektakliuos e vartojamą kalbą ir finansavimo bei administravimo būdus. Straipsnyje bandoma pažvelgti, kaip šie procesai vystosi dvidešimt pirmajame amžiuje, kaip pasikeitė nacionalinio teatro vaidmuo globalizacijos ir Europos Sąjungos procesų kontekste, ar jis ir toliau palaiko sienas, skiriančias tautas. Analizuojant šiandieninę Airijos Abbey teatro situaciją, kitų Europos šalių nacionalinių teatrų veiklą, jų transnacionalinius ryšius, tarptautinį repertuarą, įvairiakalbius spektaklius ir gastroles, atskleidžiamas nacionalinio teatro vaidmens prieštaringumas šiandieninėje Europoje, ir bandoma apibrėžti, kokie tikslai jam vis dar gali būti keliami.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/33705
https://hdl.handle.net/20.500.12259/33705
Appears in Collections:Art History & Criticism / Meno istorija ir kritika 2006, nr. 2

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

14
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

22
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.