Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/33626
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Guerrero, Juan Torres;Garcia, Enrique Rivera;Estero, Maite Pavesio;Cervantes, Carmen Trigueros
Title: Studentų dalyvavimo universitetiniuose užsiėmimuose analizė: tarpdisciplininė patirtis
Other Title: Analysis of student participation in university classes: an interdisciplinary experience
Is part of: Aukštojo mokslo kokybė, 2005, nr. 2, p. 108-121
Date: 2005
Keywords: Bendradarbiaujantis dėstytojas;Studentų dalyvavimas;Veiklos tyrimai;Collaborative lecturer;Students’ participation;Action-research
Abstract: Siekdami pagerinti dėstymo aukštojoje mokykloje kokybę, grupė Granados universiteto Edukologijos fakulteto dėstytojų pradėjo veiklos tyrimus (A-R) pavadintus Bendradarbiaujančio dėstytojo modelio kūrimas, remiantis dėstymo užduočių analize. Tai buvo tarpdalykinė patirtis, nes projekte dalyvavo Curriculum ir dėstymo fakultetas, Kūno raiškos ir Muzikinio lavinimo katedros. Šiame straipsnyje analizuojamas studentų aktyvumas užsiėmimų metu. Manoma, kad aktyvumas yra esminis studijų elementas, apibrėžiantis bendravimo tarp dėstytojo ir studentų ribas ir leidžiantis organizuoti dėstymo ir studijavimo veiklą remiantis bendradarbiavimo metodu. Kaip ir A-R projekte, čia taip pat pateiksime pasiūlymus, kaip pagerinti savo dėstymą.
The interest to improve the quality of teaching in higher education has led to the involvement of a group of faculty members at the University of Granada Faculty of Education in an Action-Research (A-R) experience titled “Towards a model of collaborative lecture throughout the analysis of their educational tasks.” This has been an interdisciplinary experience because faculties from the Curriculum & Instruction, Body Expression and Music Education Departments have been involved on this project. In this paper our interest is concentrated on the students’ participation in class. We consider participation an essential ingredient for teaching which determines the communication between faculties and students and lead the teaching-learning process in a collaborative way. As in the A-R project, at the end we raise proposals to improve our teaching.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/33626
https://hdl.handle.net/20.500.12259/33626
Appears in Collections:Aukštojo mokslo kokybė / The Quality of Higher Education 2005, nr. 2

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

80
checked on Oct 13, 2019

Download(s)

72
checked on Oct 13, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.