Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/33492
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Gudonienė, Vilija;Kiršė, Sigita
Title: Dėkingumas kaip moderuojantis faktorius, elektroninės prekybos sąlygomis skatinantis pranešimus „iš lūpų į lūpas“
Other Title: Gratitude as mediating factor generating word of mouth (WOM) in e-commerce
Is part of: Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai, 2016, nr. 76, p. 43-59
Date: 2016
Keywords: Elektroninė komercija;Santykių marketingas;Dėkingumas;Abipusiškumas;Atsiliepimai „iš lūpų į lūpas“;Swift GuanXi.;E-commerce;Relationship marketing;Gratitude;Reciprocity;Feedback “from mouth to mouth"
Abstract: Straipsnyje nagrinėjama, kaip veikia dėkingumo ir abipusiškumo formavimosi procesai elektroninėje prekyboje. Tyrimo rezultatai rodo, kad į elektroninę prekybą integruoti Swift GuanXi elementai, kuriantys dėkingumą ir abipusiškumą, paskatina teigiamus atsiliepimus, o įprastinės interaktyvumo priemonės, skatinančios palankius atsiliepimus, suveikia tik per moderuojančius dėkingumo ir abipusiškumo faktorius.
The article analyses how the processes of gratitude and reciprocity formation interact in electronic retailing. The results of the research show how Swift Guanxi elements that create gratitude and reciprocity, when integrated into the electronic retailing, promote positive feedback; whereas ordinary interactivity measures promoting positive feedback act only through moderating factors of gratitude and reciprocity.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/33492
http://dx.doi.org/10.7220/MOSR.2335.8750.2016.76.3
https://hdl.handle.net/20.500.12259/33492
Appears in Collections:Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai / Management of Organizations: Systematic Research 2016, nr. 76

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

150
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.