Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/33228
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Juškienė, Vaineta
Title: Gailestingumo raiška krikščioniškajame ugdyme
Other Title: Expression of mercy in the Christian upbringing
Is part of: Soter : religijos mokslo žurnalas, 2012, nr. 41(69), p. 141-154
Date: 2012
Keywords: Krikščioniškasis ugdymas;Gailestingumas;Katalikiškosios mokyklos;Pedagogika;Christian upbringing;Mercy;Catholic schools;Pedagogy
Abstract: Straipsnyje pristatomos gailestingumo teorinės prielaidos ir praktinės raiškos formos ugdymo procese. Aptariama dieviškoji pedagogika kaip krikščioniškojo ugdymo šaltinis ir pavyzdys. Dieviškoji pedagogika visapusiškai atsiskleidė per Kristaus asmenį ir yra vykdoma per Bažnyčios edukacinę tarnystę. Darbe pristatomi ir analizuojami užsienio šalių mokslininkų tyrimai, pagrindžiantys katalikiškųjų ugdymo institucijų fenomenalumą, aptariami Lietuvos katalikiškųjų mokyklų ugdymo bruožai bei ypatumai gailestingumo raiškos aspektais.
The article introduces theoretical assumptions of mercy and forms of its expression in the process of upbringing. It discusses the divine pedagogy as a source and a pattern of the Christian upbringing, taking shape in Christ’s personality and implemented through Church’s educational service. The article also introduces and analyses the works of foreign researchers, substantiating phenomenal character of Catholic educational institutions, discusses the features and the peculiarities of Lithuanian Catholic schools in the aspect of the expression of mercy.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/33228
https://hdl.handle.net/20.500.12259/33228
Appears in Collections:SOTER: religijos mokslo žurnalas / SOTER: Journal of Religious Science 2012, nr. 41(69)

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

108
checked on Dec 9, 2019

Download(s)

98
checked on Dec 9, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.