Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/33125
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Filologija / Philology (H004)
Author(s): Ruzaitė, Jūratė
Title: Strategic use of imprecision : a study of numbers in advertisements
Other Title: Netikslių skaičių vartojimas reklamose
Is part of: Darbai ir dienos. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 54 (2010)
Extent: p. 217-225
Date: 2010
Keywords: Netiksliūs skaičiai;Reklama;Numbers;Advertisements
Abstract: Nors skaičiai paprastai siejami su tikslumu ir informatyviaisiais tekstais, šiame straipsnyje bandoma parodyti, kad jų denotacija gali būti netiksli. Tokiais atvejais skaičiais siekiama ne informuoti, o įtikinti vartotoją ir paveikti skaitytoją. Tyrimo duomenys rinkti Britų nacionaliniame tekstyne (reklamos tekstų dalis sudaro apie pusę milijono žodžių) ir internete, Mary Kay kosmetikos tinklalapyje. Tyrimas parodė, jog reklamose vartojami keli skaičių tipai: (1) dešimtys arba suapvalinti skaičiai, (2) nesuapvalinti skaičiai, (3) daugiskaitiniai skaičiai, (4) hiperbolizuoti skaičiai ir (5) skaičiai, netekę savo tiesioginės reikšmės (pvz., dozen). Dažniausiai reklamose vartojami skaičiai – nuo 1 iki 10. Šiems skaičiams skiriama ypatinga vieta mūsų kognityvinėje sistemoje, jiems suprasti reikia mažiau laiko, pastangų ir papildomų žinių. Kad skaičiai reklamose yra netikslūs, parodo eksplicitinės priemonės (žodeliai maždaug, apytiksliai). Kai kada skaičių netikslumą galima numanyti iš konteksto. Tyrimo duomenys parodė, kad skaičiai reklamose vartojami siekiant skaitytojų dėmesio, pabrėžiant kiekio svarbą, taip pat jie pasitelkiami kaip savotiška išlyga atsitolinti nuo skelbiamos informacijos ir sumažinti gamintojo įsipareigojimus
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/33125/1/ISSN2335-8769_2010_N_54.PG_217-225.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/33125
Affiliation(s): Užsienio kalbų, lit. ir vert. s. katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Darbai ir dienos / Deeds and Days 2010, nr. 54
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

32
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

21
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.