Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/32976
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Davis, Eric
Title: School counselor preparedness for working with students &chronic illness: insights and applications from a service learning experience in Southern Africa
Other Title: Mokyklos patarėjų pasirengimas darbui su mokiniais ir lėtinėmis ligomis: įžvalgos ir pritaikymas remiantis kooperuotų studijų patirtimi Pietų Afrikoje
Is part of: International journal of psychology: a biopsychosocial approach, 2016, [Vol.] 18, p. 89-104
Date: 2016
Keywords: Illness-related trauma;School counseling;Outreach;Ligos sąlygota trauma;Konsultavimas mokykloje;Ribų išplėtimas
Abstract: Background. The American School Counselor Association suggests school counselors be prepared to deal with myriad forms of trauma in the school community. Included among these forms of trauma are students and families dealing with chronic illness. Despite this suggestion coupled with the increased rates of chronic illness among children, many school counselors may not be prepared to handle such issues due to lack of training, professional development, or culturally diverse experiences. Purpose, method. The author reviews the literature on chronic illness and school counselor preparation. To further explore this area of need, the author participated in a service learning experience in southern Africa. Results, discussion. The information and experiences are explored with discussion of insights and applications that can be utilized to address school counseling needs related to working with students and chronic illness in the United States.
Mokslinė problema. Remiantis Amerikos mokyklų konsultantų asociacija, mokyklų patarėjai turėtų būti pasirengę darbui su daugybe skirtingų traumų for-mų mokyklos bendruomenėje, tame tarpe su mokiniais ir šeimomis, sergančiais lėtinėmis ligomis. Nepaisant šios rekomendacijos bei padidėjusio lėtiniu ligų dažnio vaikų tarpe, daugelis mokyklos patarėjų nėra pasiruošę spręsti šias problemas dėl parengimo, profesinio tobulėjimo ar skirtingų kultūrinių patirčių trūkumo. Tikslas, metodika. Straipsnio autorius apžvelgia literatūrą apie lėtines ligas ir mokyklos pata-rėjų parengimą. Siekdamas labiau įsigilinti į problemos aktualumą, autorius daly-vavo kooperuotų studijų praktikoje pietų Afrikoje. Rezultatai, diskusija. Duome-nys ir patirtys yra nagrinėjamos kartu aptariant įžvalgas ir pritaikymą, kas gali būti panaudota norint užtikrinti mokyklos patarėjų poreikius, susijusius su darbu su mokiniais ir lėtinėmis ligomis Jungtinėse Amerikos Valstijose.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/32976
http://dx.doi.org/10.7220/2345-024X.18.5
https://hdl.handle.net/20.500.12259/32976
Appears in Collections:International Journal of Psychology: A Biopsychosocial Approach / Tarptautinis psichologijos žurnalas: biopsichosocialinis požiūris 2016, [vol.] 18

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

51
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

22
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.