Editos Stein požiûris į Martino Heideggerio egzistencinę filosofiją
Author | Affiliation | |||
---|---|---|---|---|
LT | Telšių kunigų seminarija | LT |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2016 | 59(87) | 9 | 22 |
Šiame tyrime rekonstruojamas Editos Stein požiūris į Martino Heideggerio ontologinę filosofiją. Remiantis naujausiomis apžvalgomis, bandoma atsakyti į Stein darbuose „Baigtinė būtis ir amžinoji būtis“ (Endliches und ewiges Sein), „Žmogiškojo asmens struktūra“ (Der Aufbau der menschlichen Person), „Galimybė ir aktas“ (Potenz und Akt) bei straipsniuose „Fenomenologinė pasaulėžiūra“ (Die weltanschauliche Bedeutung der Phänomenologie), keliamus čia-būties (vok. Dasein) probleminius klausimus, ypatingai jos straipsnyje „Martino Heideggerio egzistencinė filosofija“ (Martin Heideggers Existential philosophie) analizuojamo veikalo „Būtis ir laikas“ (Sein und Zeit) atžvilgiu. Remiantis Stein autentiškosios egzistencijos samprata išryškinamos pašauktosios, baigtinės ir amžinosios būties koncepcijos.
This research reconstructs Edith Stein’s approach to Martin Heidegger’s ontological philosophy in respect of the thesis “Being and Time” (Sein und Zeit). According to the latest surveys, it is attempted to answer the being-in-the-world (Dasein) problem issues addressed in Stein’s works “Finite and Eternal Being” (Endliches und ewiges Sein), “The Structure of the Human Person” (Der Aufbau der menschlichen Person), “Potency and Act” (Potenz und Akt), and articles “Phenomenological Outlook” (Die weltanschauliche Bedeutung der Phänomenologie), “Martin Heidegger’s Existential Philosophy” (Martin Heideggers Existential philosophie). The concepts of the vocation, finite and eternal being are highlighted based on Stein’s concept of authentic being.