Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/32509
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Politikos mokslai / Political sciences (S002)
Author(s): Zykas, Aurelijus
Title: Nihonron and Japanese country image communication : the aspect of 'articulation' of national identity
Is part of: Regioninės studijos. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2009, nr. 3 : Contemporary Japan from European perspective
Extent: p. 121-138
Date: 2009
Keywords: Japonai;Tautinė tapatybė;Šalies įženklinimas;Nihojinron;Japonistika;Japanese;National identity;Country branding;Nihonjinron;Japanology
Abstract: Šiame straipsnyje, remiantis šalies įženklinimo teorija, siekiama išryškinti tautinės tapatybės veiksnį ir siūlomas raiškos (angl. articulation) terminas. Šio raiškos proceso metu sunkiai apčiuopiama ir apibrėžiama tautinė tapatybė transformuojama į vietos tapatybę. Japoniškasis Nihon(jin)ron, integrali japonistikos (ar Japonijos studijų) dalis, dalyvauja šiame procese ir yra naudojamas Japonijos vyriausybės siekiant įženklinti šalį. Viena iš svarbiausių sėkmingo Japonijos įženklinimo savybių galėtų būti laikoma tai, kad Japonijoje sistemiškai ir centralizuotai valdomi tiek vidaus, tiek pasauliniai ištekliai apie Japoniją, todėl šios šalies studijos tampa ne chaotiška informacijos gausybe(kaip daugelių kitų šalių atveju), bet valdomu reiškiniu
This article tries to highlight the factor of national identity in the theoretical framework of country branding, introducing the term of „articulation“, in process of which the intangible national identity is transformed into the place identity. Japanese Nihon(jin)ron, being the integral part of Japanology or Japanese studies, participates as an important part of this process, and is utilised by the Japanese government for the purposes of country branding. One of the peculiarities and successful aspects of Japanese country branding could be the systematic and centralised management of both the inner and worldwide resources on Japan, what makes Japanese studies not the chaotic set of information ( as it is in majority of countries), but a controllable phenomenon
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/32509/1/ISSN2029-2074_2009_V_3.PG_121_139.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/32509
Affiliation(s): Azijos studijų centras
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:2009 Regioninės studijos, [vol.] 3
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

37
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

33
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.