Loss of a parent by death: determining student impact
Author |
---|
Coyne, Rachel |
Date | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2012 | 10 | 109 | 123 |
Background. The death of a parent may have a profound negative impact on student’s academic achievement, as a parent plays a large role in most children’s academic development. Purpose. The purpose of this research was to better determine what types of struggles a student faces following the loss of a parent by death. Methods and Results. Previous research was analyzed to help determine what manifestations are more significant following parental death. Results indicate the following: academic achievement is not researched enough to state whether it is specifically impacted by parental loss through death, elementary and secondary age groups are the most academically impacted, a child’s developmental level contributes to their reaction to parental death, a student’s emotional well-being is the most commonly researched manifestation, and University faculty are the most common publishers of this topic from previous research. Conclusions. Further research regarding the impact of a parental death on students is recommended.
Problema. Tėvų mirtis gali turėti esminės neigiamos įtakos mokinio akademiniams pasiekimams, nes tėvai labai svarbūs vaikų akademiniam tobulėjimui. Tikslas. Šio tyrimo tikslas – geriau identifikuoti, su kokiais sunkumais susiduria tėvų netekę mokiniai. Metodai ir rezultatai. Atlikta ankstesnių tyrimų analizė siekiant nustatyti, kokie pagrindiniai požymiai atsiranda po tėvų mirties. Rezultatai atskleidė: akademiniai pasiekimai nepakankamai išanalizuoti, kad galima būtų atsakyti, jog juos veikia tėvų netektis; pradinės ir vidurinės mokyklos amžiuje vaikų akademinius pasiekimus labiausiai paveikia tėvų netektis, vaikų raidos lygis susijęs su reakcija į tėvų netektį, mokinių emocinė gerovė – dažniausiai tyrinėjama reakcija į tėvų mirtį, ankstesnių tyrimų rezultatus šia tema paprastai publikuoja universitetų darbuotojai. Išvados. Reikalingi tolesni tyrimai, analizuojantys tėvų poveikį mokiniams.