Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/31926
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Hill, Jessy;Ohmstede, Tammi;Mims, Matthew
Title: A look into mental health in the schools
Other Title: Žvilgsnis į psichikos sveikatą mokyklose
Is part of: International journal of psychology: a biopsychosocial approach, 2012, [Vol.] 11, p. 119-131
Date: 2012
Keywords: Psichikos sveikata;Mokyklinė psichologija;Mokyklos konsultantai;Mental health;School psychology;School counselors
Abstract: Background. For many children in the United States, it is most cost effective and efficacious if mental health services are provided within the school setting (NASP, 2008). The mental well-being of a child has a large impact on their academic, behavioral and interpersonal development which provides yet another reason for providing mental health services in the schools. Purpose. The purpose of this study was to identify the need for mental health services within Nebraska schools, the extent to which they were being provided, and the level of satisfaction regarding the provision of mental health services reported by school professionals. Methods and Results. Two hundred and forty principals, school psychologists, and school counselors were sent a survey to assess the need, provision and satisfaction of mental health services within Nebraska’s schools. Results indicate that the perceived needs, provision and satisfaction for various types of mental health services within Nebraska schools differ significantly. Respondents indicated a higher percentage of school counselors providing the various types of mental health services. Finally, results indicate no significant difference among administrators, school counselors, and school psychologists in the mean ratings of need, provision, and satisfaction of mental health services. Conclusions. School administrators, school psychologists, and school counselors in Nebraska are in agreement with their perceptions of the need, provision and satisfaction of various mental health services within their schools. Significant differences exist among the needs, provision and satisfaction between the various types of mental health services being provided within the schools.
Problema. Daugeliui vaikų Jungtinėse Amerikos valstijose būtų efektyvu ir ekonomiškai naudinga teikti psichikos sveikatos priežiūros paslaugas mokykloje (NASP, 2008). Vaiko psichikos sveikata reikšmingai veikia akademinius pasiekimus, elgesį ir tarpasmeninį vystymąsi, taigi tai taip pat svari priežastis mokyklose teikti psichikos sveikatos paslaugas. Tyrimo tikslas. Šio tyrimo tikslas – įvertinti psichikos sveikatos priežiūros paslaugų poreikį Nebraskos mokyklose, jų suteikimo lygį bei mokyklų darbuotojų pasitenkinimą psichikos sveikatos paslaugų aprūpinimu. Metodika. Tyrime dalyvavo 240 dalyvių; mokyklų psichologams ir konsultantams buvo išsiųstos apklausos anketos siekiant įvertinti psichikos sveikatos priežiūros paslaugų poreikį, teikimą ir pasitenkinimą jomis Nebraskos mokyklose. Rezultatai. Tyrimo rezultatai parodė, kad suvokiamas įvairių psichikos sveikatos priežiūros paslaugų poreikis, teikimas ir pasitenkinimas jomis reikšmingai skiriasi įvairiose Nebraskos mokyklose. Respondentai nurodė, jog dauguma mokyklų konsultantų teikia įvairias psichikos sveikatos paslaugas. Rezultatai neatskleidė reikšmingų mokyklos administratorių, mokyklos psichologų ir konsultantų skirtumų vertinant psichikos sveikatos paslaugų poreikį, teikimą ar pasitenkinimą jomis. Išvados. Mokyklų psichologai, konsultantai ir mokyklų administratoriai vienodai vertina jų mokyklose teikiamų įvairių psichikos sveikatos priežiūros paslaugų poreikį, aprūpinimą ir pasitenkinimą jomis. Mokyklos reikšmingai skiriasi teikiamų įvairių psichikos sveikatos priežiūros paslaugų poreikiu, teikimu ir pasitenkinimu jomis.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/31926
http://dx.doi.org/10.7220/1941-7233.11.6
https://hdl.handle.net/20.500.12259/31926
Appears in Collections:International Journal of Psychology: A Biopsychosocial Approach / Tarptautinis psichologijos žurnalas: biopsichosocialinis požiūris 2012, [vol.] 11

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

44
checked on Aug 16, 2019

Download(s)

42
checked on Aug 16, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.