Managing cross-border intern corporate communication of international companies
Author |
---|
Konczosné Szombathelyi, Márta |
Date | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2016 | 75 | 71 | 82 |
This paper aims to share the main results of the research which intended to explore the current strategies and models on a special area of the “internal cross-border communication” of international companies, operating in different socio-cultural environments. This study was designed to examine what strategies are available for CEOs to guide the communication in different socio-cultural environments. The research aimed to investigate the theme of “standardization or differentiation”. It was written on the basis of systematic expert interview made by CEOs of international companies having subsidiaries in Hungary.
Šio straipsnio tikslas – pasidalyti tyrimo, nagrinėjančio tarptautinių įmonių, veikiančių skirtingoje sociokultūrinėje aplinkoje, vidinės tarpvalstybinės komunikacijos strategijas ir modelius, rezultatais. Tyrimas sukurtas išanalizuoti vadovams prieinamas strategijas komunikacijai valdyti skirtingoje sociokultūrinėje aplinkoje. Siekiama ištirti standartizacijos arba diferenciacijos temas. Remtasi sisteminiu ekspertų interviu, apklausiant tarptautinių įmonių vadovus, turinčių įmonės padalinių Vengrijoje.