Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/30862
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Gulczyńska, Anita
Title: Radical social work in the education of students of social pedagogy : the concept of “educational space” that encourages the questioning of the ‘taken for granted‘
Other Title: Radikalus socialinis darbas rengiant socialinės pedagogikos studentus : „edukacinės erdvės“ sąvoka, skatinanti kvestionuoti tai, kas laikoma savaime suprantamu dalyku
Is part of: Socialinis darbas. Patirtis ir metodai, 2013, nr. 11 (1), p. 43-68
Date: 2013
Abstract: The purpose of this article is to present a concept of an educational space created in the course of B.A. social pedagogy studies for the introduction of the radical social work model. In a wider perspective, this contribution gives an idea of an academic teacher’s action to develop certain alternative approaches to social work while studying social pedagogy. The framework of this concept, and thus the reference for defining the knowledge and role of academic staff in the process of its creation, is social constructionism.
Straipsnyje pristatomas socialinės pedagogikos studijų specifiškumas rengiant socialinius darbuotojus. Atsižvelgiant į tai ir į informacijos apie tradicinio socialinio darbo modelio dominavimą, straipsnyje rašoma apie išlaisvinančių pokyčių būtinybę studijų procese. Remdamasi socialinio konstruktyvizmo idėjomis, autorė apibrėžia „edukacinės erdvės“ sąvoką, kuria siekiama skatinti iš naujo apibrėžti tai, kas yra realu ir kas laikoma savaime suprantamu dalyku, kalbant apie socialines problemas ir socialinio darbo apibūdinimus bei paaiškinimus.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/30862
https://hdl.handle.net/20.500.12259/30862
Appears in Collections:Socialinis darbas. Patirtis ir metodai / Social Work. Experience and Methods 2013, nr. 11 (1)

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

19
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

23
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.