Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/30740
Type of publication: Straipsnis kituose recenzuojamuose leidiniuose / Article in other peer-reviewed editions (S5)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Šmitas, Andrius
Title: Studentų perfekcionizmo aspektų ir egzaminų nerimo sąsajos
Other Title: The correlations between student‘s perfectionism aspects and test anxiety
Is part of: Tiltas į ateitį [elektroninis išteklius] = The bridge to the future. Kaunas : Technologija, 2014, Nr. 1 (8)
Extent: p. 265-269
Date: 2014
Keywords: Studentai;Perfekcionizmas;Nerimas;Egzaminas;Students;Perfectionism;Anxiety;Test
Abstract: Perfekcionizmas – tai asmenybės bruožas kuriam būdingi aukšti asmeniniai standartai ir savikritiškumas (Frost, ir kt., 1990). Tyrimuose nustatoma, kad neadaptyvus perfekcionizmas siejasi su aukštesniu distreso lygiu (Eum, Rice, 2011). Adaptyvaus perfekcionizmo sąsajos su įvairiais psichologinės įtampos aspektais nėra tokios vienareikšmiškos. Anot Weiner ir Carton (2012), aukšti asmeniniai standartai siejasi su žemesniu distresu. Tačiau anot Dunn ir kt. (2006), esant aukštai įtampai aukšti standartai nulemia didesnį distresą. Tyrimu siekiama įvertinti perfekcionizmo aspektų ir egzaminų nerimo sąsajas. Tyrime dalyvavo 109 VDU studentai iš kurių 96(88,1%) buvo moterys ir 13(11,9%) vyrų. Respondentų amžiaus vidurkis – 20 2. Tyrimui atlikti buvo sukurta anketa iš šių skalių: Spielberger'io egzaminų nerimo skalė (C.D. Spielberger, 1980) ir Frost daugiadimensinio perfekcionizmo skalės (Frost, ir kt., 1990), vertinančios perfekcionizmo aspektus. Respondentai pildė klausimyną paskaitų metu. Statistinei analizei naudotas vienmatis dispersinis modelis (Anova). Rezultatai atskleid, kad neadaptyvaus perfekcionizmo aspektai (aukštas tėvų spaudimas ir susirūpinimas bei abejonės) yra susiję su studentų aukštesniu egzaminų nerimu. Adaptyvus perfekcionizmas su studentų egzaminų nerimu nėra susijęs. Adaptyvaus ir neadaptyvaus perfekcionizmo bruožų kombinacijos yra svarbūs studentų egzaminų nerimui
Perfectionism – personality trait characterized by high personal standarts and self-criticism. Previous research‘s showed that maladaptive perfectionism is related with higher distress level(Eum, Rice 2011). Relations with adaptive perfectionism isn‘t clear – Weiner and Carton (2012) says that high personal standarts are related with lower distress level, but Dunn at al. (2006) says that in high tension situations high personal standarts become maladaptive and increase anxiety level. The aim of this research is to identify perfectionism aspects influence on test anxiety. In study participated 109 students from Vytautus Magnus university from which 96 (88,1%) was women and 13 (11,9%) was man. Respodents mean age - 20±2. Research instrument was made from The Frost Multidimensional Perfectionism Scale, (Frost, Marten, Lahart & Rosenblate, 1990) and Test Anxiety inventory (C.D. Spilberger, 1980). Respondent‘s completed survey at lectures time. For statistical analysis was chosen univariate general linear model (Anova). Results revealed that higher test anxiety is related with higher parents pressure, concern and doubts (about actions). Also results revealed that adaptive perfectionism (personal standards and organisation) overlaps with maladaptive perfectionism (parents pressure and concern and doubts about actions)
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/30740
https://eltalpykla.vdu.lt/1/30740
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:1. Straipsniai / Articles
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.81 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

174
checked on Oct 14, 2019

Download(s)

86
checked on Oct 14, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.