Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/30739
Type of publication: Straipsnis kituose recenzuojamuose leidiniuose / Article in other peer-reviewed editions (S5)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Magelinskaitė-Legkauskienė, Šarūnė;Legkauskas, Visvaldas
Title: Pagrindiniai veiksniai, turintys įtakos socialinio subrendimo mokyklai vystymuisi
Other Title: Key factors affecting development of social school readiness
Is part of: Taikomoji psichologija [elektroninis išteklius] = Contemporary applied psychology. Vilnius : Lietuvos taikomosios psichologijos asociacija, 2016, nr. 1
Extent: p. 4-21
Date: 2016
Keywords: Pradinių klasių mokiniai;Subrendimas mokyklai;Socialinė kompetencija;Elementary school pupils;School readiness;Social competence
Abstract: Nors teisės aktai Lietuvoje numato fiksuotą mokyklos lankymo pradžios amžių, ne visi vaikai sulaukę nustatyto amžiaus jau būna pasirengę lankyti mokyklą. Vertinant subrendimą mokyklai pagrindinis dėmesys įprastai skiriamas kognityviniam subrendimui, o socialinis subrendimas mokyklai dažnai lieka tarsi šešėlyje. Kita vertus, pedagogai Lietuvoje ir užsienyje vis dažniau skundžiasi, kad vaikai ateina į pirmą klasę socialiai nesubrendę, neturėdami pakankamų bendravimo įgūdžių. Straipsnyje aptariamos pagrindinės veiksnių grupės, su kuriais yra susijęs socialinis subrendimas mokyklai – vaiko prieraišumo stilius, tėvų auklėjimo stilius, tėvų socioekonominis statusas, vaiko santykiai su bendraamžiais bei ikimokyklinių ugdymo įstaigų pedagogais
Though Lithuanian legislation provides for a fixed age at which children must start attending school, not all children, who reach this age, are ready to attend a school. Assessment of school readiness tends to emphasize cognitive maturity and leave social readiness out. On the other hand, teachers in both Lithuania and abroad increasingly complain about children, who start attending school without being socially mature and lacking necessary social skills. The present article discusses the main groups of factors affecting social school readiness – attachment style, parenting style, socioeconomic status, relationship with peers and pre-school teachers
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/30739
https://eltalpykla.vdu.lt/1/30739
Affiliation(s): Psichologijos katedra
Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:1. Straipsniai / Articles
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.42 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

196
checked on Oct 14, 2019

Download(s)

138
checked on Oct 14, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.