Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/30689
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Dif, M'Hamed
Title: Development of key competences and continuing education of adults in France
Other Title: Bendrųjų kompetencijų lavinimas ir suaugusiųjų tęstinis mokymasis Prancūzijoje
Is part of: Holistinis mokymasis, 2015, nr. 1, p. 63-80
Date: 2015
Keywords: Bendrosios kompetencijos;Institucijų plėtra;Kvalifikacijos;Suaugusiųjų švietimo teisinė bazė;Prancūzija;Key competences;Adult education;Institutional development;Qualifications;Legislation of adult education;France
Abstract: Straipsnyje yra pateikiama bendrųjų kompetencijų lavinimo ir suaugusiųjų tęstinio mokymosi Prancūzijoje istorinės raidos, teisinės bazės ir institucinės plėtros apžvalga bei analizuojami svarbiausi šios šalies suaugusiųjų švietimo ir bendrųjų kompetencijų lavinimo mechanizmai bei politikos instrumentai.
The article provides overview of the main historical, legislative and institutional developments of key competences and continuing education for adults in France, as well as analyses the main training mechanisms and policy instruments used to facilitate adults’ access to the acquisition and development of key competences.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/30689
https://hdl.handle.net/20.500.12259/30689
Appears in Collections:Holistinis mokymasis / Holistic Learning 2015, nr. 1

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

302
checked on Jan 16, 2021

Download(s)

292
checked on Jan 16, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.