Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/21876
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Vaičiūnienė, Vilhelmina
Title: Bendravimo gimtąja ir užsienio kalbomis perspektyva suaugusiųjų švietime : kompetencija grindžiamas požiūris
Other Title: Perspectives of communication in mother tongue and foreign languages in adult education : competence-based approach
Is part of: Holistinis mokymasis, 2015, nr. 1, p. 25-35
Date: 2015
Keywords: Bendravimas gimtąja kalba;Bendravimas užsienio kalbomis;Kompetencija;Gebėjimai;Darbo vietos paieška;Karjeros siekimas;Communication in mother tongue;Communication in foreign languages;Competence;Job search;Career pursuit
Abstract: Straipsnyje pristatomas bendravimo gimtąja ir užsienio kalbomis kompetencijų tyrimas, atliktas įgyvendinant projektą „Suaugusiųjų bendrųjų kompetencijų lavinimo tyrimų ir plėtros platforma“ (Nr. VP1-3.1-ŠMM-07-K-03-073) apklausus respondentus iš 60 Lietuvos savivaldybių. Tyrimo rezultatai pagrindžia šių kompetencijų svarbą suaugusiųjų gyvenime: profesinės ir visuomeninės veiklos bei asmeninio tobulėjimo srityse ir daugumos respondentų siekį šias kompetencijas tobulinti
The paper presents the research study on communication in mother tongue and foreign languages conducted during the implementation of the project „Research and Development Platform for Adult Training of Generic Competences (No. VP1-3.1-ŠMM-07-K-03-073) based on the survey in 60 municipalities of Lithuania. The research findings validated the importance of the competences in adult life in the areas of professional, societal activity and personal development including respondents’ wish to improve these competences.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/21876
https://hdl.handle.net/20.500.12259/21876
Appears in Collections:Holistinis mokymasis / Holistic Learning 2015, nr. 1

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

40
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

48
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.