Estetika ir meno filosofija : mokomoji knyga [elektroninis išteklius]
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2009 |
Šią knygą reikia skaityti kaip įvadą, kurio tikslas – padėti studijuojančiajam suprasti svarbiausius Vakarų filosofijos tekstus, skirtus grožio ir meno problemų analizei. Kitaip tariant, šios mokomosios knygos turinys negali būti atsietas nuo tekstų arba tekstų fragmentų rinkinio, nurodyto privalomos literatūros sąraše. Autoriaus parinkti skirtingų filosofų tekstų fragmentai arba ištisi skyriai sudaro nedidelę antologiją, apimančią tiek svarbiausias estetikos ir meno filosofijos temas, tiek svarbiausias atskirų epochų idėjas bei jų sąsajas su tų epochų menu. Daugumai studentų, neišmanančių filosofinio teksto specifikos, pirmą kartą susidūrus su estetikos diskursu ir specifine terminologija gali būti sudėtinga aiškiai suprasti dėstomas idėjas ir jų reikšmę meno sampratai. Metodinė medžiaga, suskirstyta į 15 temų, padės greičiau ir geriau susigaudyti, ką norėjo pasakyti vienas ar kitas autorius, taip pat iš perskaitytų tekstų susidaryti daugmaž nuoseklų estetinės minties istorijos ir šiuolaikinių meno filosofijos problemų vaizdą.
This book is an introduction, intended to help the student to understand better the most important texts of Western philosophy, dedicated to the analyses of the problems of beauty, taste and art. The content of this educational book cannot be dissociated from the collection of the texts and fragments, pointed out in the list of the set books. The fragments or the entire chapters of the texts chosen by the author make a certain anthology, covering both, the major topics in aesthetics and the philosophy of art and the most significant ideas of the different historical epochs and their relations to the practice of art. Most of the students, not familiar with the particularity of the philosophical text may have certain difficulties in understanding the ideas explicated in the texts and their meaning for the concept of art. This educational book, brought under 15 topics will help to get a handle of what the different authors were trying to say and eventually to construct a more or less successive picture of the history of the ideas of aesthetics and of contemporary philosophy of art.
Prieinama Vytauto Didžiojo universiteto intranete