Kelių transporto eismo intensyvumas ir jo sukeliama oro tarša Marijampolėje antrojo karantino metu
Perednis, Martynas |
Lietuvoje, antrojo karantino metu, vyriausybė įvairiais būdais stengėsi sumažinti susirgimus Covid-19 virusine infekcija. Vienas iš būdų – judėjimo ribojimai tarp savivaldybių. Judėjimo ribojimai pirmą kartą įvesti 2020 m. spalio 26 dieną, o gruodžio 16 d. dar labiau sugriežtinti įvedus papildomus apribojimus. Šiame darbe nagrinėjami kelių transporto eismo intensyvumo pokyčiai Marijampolės mieste, su tikslu įvertinti karantino sugriežtinimo įtaką jiems. Taip pat, siekiama įvertinti oro teršalų (azoto dioksido ir anglies monoksido) koncentracijas, jų skirtumus paprasto ir sugriežtinto karantino etapais, ir sudaryti teršalų sklaidos žemėlapius. Transporto srautai buvo skaičiuoti 10-yje pagrindinių gatvių Marijampolės mieste. Oro teršalų koncentracijos sklaidos pasiskirstymas sumodeliuotas ADMS-Urban programine įranga, naudojant transporto srautų, meteorologinius ir foninių teršalų koncentracijos duomenis.
Government was trying to reduce Covid-19 infection rates by introducing various restriction strategies during second quarantine in Lithuania. One of the strategies were – mobility restrictions within the municipality region. These restrictions were introduced on 2020 October 26th and further tightened on December 16th by adding additional limitations. One of the objectives in this research was to evaluate road traffic intensity during different quarantine stages. Furthermore, concluded air pollutants (nitrogen dioxide and carbon monoxide) dissemination models which were based on traffic volume data. This was a methodology to evaluate air pollutants differences in concentrations by different quarantine conditions. Traffic flow was measured for 15minutes each in 10 primary streets Air pollution models were generated using ADMS-Urban software by entering data of traffic flow, meteorology and background air pollution.